اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان:

نداشتن شناخت جامعه از معلولان مهم‌ترین مشکل است

اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان گفت: از مهم‌ترین مشکلاتی که دانش‌آموزان معلول دارند عدم شناخت جامعه نسبت به آنهاست.

نداشتن شناخت جامعه از معلولان مهم‌ترین مشکل است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ایرج بصیری پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز معلول اظهار داشت: از مهم‌ترین مشکلاتی که این قشر از دانش‌آموزان دارند عدم شناخت جامعه نسبت به آنهاست.

وی افزود: دانش‌آموزان استثنایی بار‌ها ثابت کردند که از توانمندی بالایی برخوردارند و همین امر نیازمند فراهم شدن زمینه لازم برای بروز استعداد‌ها است.

اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان ادامه داد: آموزش استثنایی استان توانسته در چهار سال گذشته 163 مقام کشوری را در مسابقات مختلف فرهنگی، ورزشی، هنری و... کسب کند و این نشان دهنده توانایی بالای این دانش‌آموزان است.

وی تصریح کرد: سال گذشته در کنکور، مرکز استثنایی موسی‌بن‌جعفر(ع) توانست 100 درصد قبولی داشته باشد و همین دانش‌آموزان در بهترین رشته‌ها قبول و وارد دانشگاه شدند.

بصیری خاطرنشان کرد: این دانش‌آموزان خود را در همه زمینه‌ها نشان دادند و نیازمند کمک و همکاری مسئولان امر هستند تا در مسیر رشد و ترقی حرکت کنند.

وی ابراز داشت: سال گذشته در جشنواره درس پژوهی و جشنواره یادگیری، دانش‌آموزان استثنایی استان همدان توانستند پنج مقام کشوری را به خود اختصاص دهند.

اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان گفت: برای آن که موانع را از سر راه برداریم باید یک عزم همگانی داشته باشیم که این امر باید از سوی فرد معلول، خانواده او و جامعه و مسئولان باشد تا به هدف‌مان دست پیدا کنیم.

وی در پایان سخنانش افزود: معلولیت مشکل فرد نیست بلکه مشکل جامعه و اجتماع است و در این عرصه باید همه باهم کمک کنیم تا با هم‌افزایی به افق آینده دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/89007/س30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول