اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه بافت اعلام کرد

واژگونی علت عمده تصادفات محور کوهستانی بافت

رئیس پلیس راه بافت ـ کرمان گفت: به دلیل اینکه محور بافت یک محور کوهستانی است، علت بیشتر تصادفات واژگونی است که با رعایت سرعت مجاز از سوی رانندگان میزان تصادفات به حداقل می‌رسد.

واژگونی علت عمده تصادفات محور کوهستانی بافت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهران سعیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از کاهش 42 درصدی تعداد تصادفات برون شهری و 49 درصدی تلفات سوانح رانندگی در هشت ماه ابتدایی امسال نسبت به سال 91 در این شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه محور بافت - کرمان یک محور کوهستانی و دوطرفه است که به دلیل پیچ‌ها و شیب‌های متعدد، یک محور حادثه‌خیز به شمار می‌آید، افزود: گردنه بیدان، گردنه گوغر، منطقه مسکونی قلعه‌عسکر، گردنه سنگ‌صیاد و گردنه کفنوئیه از نقاط حادثه‌خیز محور بافت – کرمان هستند که عمده تصادفات در این محور واژگونی است.

سعیدی بیان کرد: منطقه حسن‌آباد، محور فرعی خبر، تقاطع گوشک، منطقه دهسرد، گردنه ارزوئیه و محور فرعی روستای وکیل‌آباد جزو نقاط حادثه‌خیز محور بافت - ارزوئیه هستند.

وی گفت: گردنه هوشین، تقاطع گوغر، محور ارکان گوغر و کیلومتر 35 محور بافت - سیرجان به واسطه پیچ‌های متعدد از نقاط حادثه‌خیز این محور هستند.

وی خاطر نشان کرد: تابستان امسال بیشترین میزان تصادفات مربوط به محور بافت - خبر بوده و پیش‌بینی می‌شود که در زمستان امسال بیشترین میزان تصادفات مربوط به گردنه کفنوئیه باشد.

رئیس پلیس راه بافت - کرمان عنوان کرد: در سال 91 بیشترین تصادفات مربوط به محور فرعی ارزوئیه بوده است که با استقرار یک دستگاه کانکس پلیس و یک تیم گشتی به صورت ثابت، میزان تصادفات را در این محور در سال 92 به حداقل رسانده‌ایم.

وی تصریح کرد: با رعایت قانون و مقررات از سوی رانندگان، اصلاح و بهسازی معابر از سوی مسئولان، استفاده از تجهیزات الکترونیک و به روز توسط پلیس در تمام معابر، فرهنگ‌سازی و آموزش از سوی مسئولان مربوطه آمار تصادفات کاهش می‌یابد.

سعیدی خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه محور بافت یک محور کوهستانی است، علت بیشتر تصادفات واژگونی است که با رعایت سرعت مجاز از سوی رانندگان میزان تصادفات به حداقل می‌رسد.

انتهای پیام/2446/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول