اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان سمنان:

بیش از 75 درصد سهم تصادفات مربوط به عوامل انسانی است

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان سمنان، عجله و شتاب را از مهم‎ترین عوامل بروز حوادث جاده‎ای عنوان کرد و گفت: بیش از 75 درصد از سهم تصادفات مربوط به عوامل انسانی است.

بیش از 75 درصد سهم تصادفات مربوط به عوامل انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی حمل و نقل و پایانه‎های استان سمنان، داود فهندژسعدی پیرامون برگزاری رزمایش 29 آبان روز بدون حوادث ترافیکی افزود: با توجه به رشد 12/5 درصدی تردد در جاده‎ها و معبرهای استان سمنان در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد کاهش 17 درصدی تصادفات و حوادث ناگوار بوده‎ایم.

وی تصریح کرد: این مهم نشان‎دهنده هدف‎گذاری مناسب در سطح استان سمنان بوده و امید است با همت و تلاش مضاعف در این زمینه و آگاه‎سازی و آموزش صحیح قوانین و مقررات عبور و مرور شاهد کاهش چشم‎گیرتر این آمار باشیم.

وی با اشاره به سهم 48/8 درصدی واژگونی وسائط نقلیه در استان سمنان خستگی و خواب‎آلودگی را از عوامل مهم واژگونی دانست و تصریح کرد: یکنواختی جاده‎های استان سمنان برای راننده ملال‎آور است و خستگی ناشی از آن باعث بروز تصادف و حوادث ناگوار می‎شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان سمنان ضمن تأکید بر حجم بالای تردد در محورهای مواصلاتی استان سمنان خاطر نشان کرد: کمتر از 10 درصد تلفات جاده‎ای مختص جمعیت استان سمنان است و دیگر حوادث غیربومی و به دلیل ترانزیتی بودن معابر استان سمنان و به خصوص میزبانی زائران حرم علی ابن موسی الرضا (ع) است.

این مسئول ادامه داد: این اداره کل همه توان، ظرفیت و پتانسیل موجود را در خصوص حفظ امنیت جان مسافران و پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار جاده‎ای به کار گرفته که برگزاری رزمایش 29 آبان، روز بدون حوادث ترافیکی از نمونه بارز این‎گونه تلاش‎ها در زمینه اهمیت این موضوع است.

انتهای پیام/2249/ک/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول