اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس:

80 درصد تصادفات در محور اردبیل - مشگین‌شهر رخ می‌دهد

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس گفت: 80 درصد تصادفات در جاده‌های استان اردبیل در محور اردبیل - مشگین‌شهر رخ می‌دهد که برای حل این نارسایی ساخت اتوبان در دستور کار است.

80 درصد تصادفات در محور اردبیل - مشگین‌شهر رخ می‌دهد

یونس اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما تاکیدمان به مسئولان استانی و وزارت راه و شهرسازی بر این بوده تا اتوبان اردبیل مشگین‌شهر و چهار خطه شدن این مسیر تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد تا از تصادفات و تلفات جاده‌ای کاسته شود.

وی عنوان کرد: اهالی مشگین‌شهر دغدغه جدی در این رابطه دارند چرا که در اکثر تصادفات، خسارت وارده به هموطنان ساکن در این منطقه بسیار بالا است که در دیدارها و بازدیدهای خود بر تکمیل و تسریع در عملیات اجرایی این پروژه تاکید کردند.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت توسعه دانشگاه‌ها با رشته‌های جدید و امکانات زیرساختی و ساختمان‌های مجهز و همچنین جذب اساتید مجرب را یادآور شد و افزود: شهرستان مشگین‌شهر همچنان از کمبود زیرساخت‌های حوزه گردشگری و شهرک‌ها و نواحی صنعتی رنج می‌برند و ضروری است در این رابطه اقدامات موثر و راهگشا انجام شود.

اسدی با اشاره به وجود معادن غنی در مشگین‌شهر شرط بهره‌برداری از این معادن به ویژه معدن هماتیت را احداث کارخانه فرآوری در کنار این معادن اعلام کرد و ادامه داد: جوانان بیکار منطقه را که همچنان چشم انتظار اشتغال هستند می‌توانیم با این روش و شیوه وارد بازار کار کنیم.

این مسئول به موفقیت‌های اخیر بین‌المللی کشورمان در عرصه فناوری‌های هسته‌ای و توافقات ژنو اشاره کرد و ابراز داشت: این توافقات قطعاً پیامدهای خوبی را در شکستن آثار تحریم‌های گسترده غرب دارد که انتظار می‌رود با این حرکت تورم و بسیاری از نابسامانی‌های اقتصادی کاهش یابد چرا که امروز مردم منطقه از دو مشکل بیکاری و تورم رنج می‌برند.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی سه وظیفه نمایندگان را تصویب قوانین کارآمد، نظارت به موقع بر حسن اجرای قوانین و پیگیری مشکلات منطقه‌ای در حوزه انتخابیه توصیف کرد و یادآور شد: به دلیل حضور مستمر در مجلس و جلساتی که در صحن علنی و کمیسیون‌ها برگزار می‌شود فرصت زیادی برای حضور در منطقه نداریم ولی در هفته‌ای که مجلس برای سرکشی نمایندگان به حوزه انتخابیه تعطیل می‌شود ما در منطقه حاضر شده و به پیگیری مشکلات عمومی مردم و دیدارهای مردمی اقدام می‌کنیم.

اسدی تاکید کرد: یکی از وظایف ما توجه به عمران و آبادانی در مناطق شهری و روستایی و رفع مشکلات و دغدغه‌هایی است که هموطنان خواستار رفع آنها هستند که ما در قالب تذکر و طرح‌های مختلف سعی داریم به این خواسته‌ها جامه عمل پوشانده و در قالب پیگیری‌های خود نسبت به رفع دغدغه‌های مردم اقدام کنیم.

وی از اصلاح قانون بیمه روستاییان در مورد زمان کوچ و سکونت روستا‌نشینان و طرح مشکلاتی که در بیمه روستایی در این زمینه به وجود آمده است، گفت: قرار شده است قانون اصلاح شده و نسبت به پرداخت و برقراری حق بیمه روستاییان که شش ماه از سال را در روستا و شش ماه دیگر را در مناطق شهر سپری می‌کنند، اقدامات اصلاحی صورت گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: هر چند رشته بنده کشاورزی نیست اما به دلیل اولویت منطقه در توسعه کشاورزی بنده در این کمیسیون حاضر شدم و سعی دارم امتیازات ویژه‌ای را برای منطقه مهیا کنم.

اسدی ادامه داد: در این رابطه و برای اولین بار در کشور طرح پایلوت توسعه کشاورزی در مشگین‌شهر مطرح و دو سالی است که در حال اجراست و منابع عظیمی نیز در این رابطه به منطقه برای اجرای طرح‌های زیربنایی کشاورزی سرازیر شده است.

این مسئول در پایان گفت‌وگوی خود به خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: نظیر این طرح را حتی در 50 سال آینده نمی‌توان در منطقه مشاهده کرد چرا که با تلاش و پیگیری‌ها مجوز پایلوت قرار گرفتن مشگین‌شهر در توسعه کشاورزی را در قالب برنامه مشخص گنجانده‌ایم تا بتوانیم طرح‌های عظیم کشاورزی را به انجام برسانیم.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول