اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی انتظامی کرمان تاکید کرد

نقش موثر رسانه‌ها در پیشگیری از انحرافات جامعه

معاون اجتماعی انتظامی استان کرمان گفت: رسانه‌ها راه‌های لغزش و تجربیات تلخ دیگران را برای مخاطبان ترسیم می‌کنند و با اطلاع‌رسانی به موقع و مناسب برای اعضای جامعه در پیشگیری از انحرافات اجتماعی نقش مؤثری ایفا می‌کنند.

نقش موثر رسانه‌ها در پیشگیری از انحرافات جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا پریور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وجود صرف قانون، نظم اجتماعی را به ارمغان نمی‌آورد، اظهار داشت: تبیین و انتقال فرهنگ قانون‌گرایی به عموم مردم از طریق رسانه آنان را در مواجهه با جرم و زمینه‌های آن واکسینه می‌کند.

پریور بیان داشت: یکی از کارکردهای اساسی رسانه‌ها اطلاع‌رسانی از وقایع است به گونه‌ای که در قرن حاضر جهان به دهکده کوچکی تبدیل شده است و انسان‌ها امکان اطلاع‌یابی از همه وقایع و حوادث جهان را به طور سریع و جامع دارند.

وی خاطر نشان کرد: در عصر ارتباطات هیچ حادثه‌ای هر چند در دورترین مناطق جهانی باشد، منحصر به یک منطقه جغرافیایی نیست و از این رو سه ویژگی فرازمانی، فرامکانی و سرعت فوق‌العاده از خصیصه‌های وسائل ارتباط جمعی است.

پریور تصریح کرد: رسانه‌های جمعی اعم از روزنامه‌ها، مجلات، رادیو و تلویزیون گاه از انحرافات اجتماعی، نظیر تجاوز، خشونت، قتل و ... پرده بر می‌دارند و زوایای پنهان این وقایع را برای مخاطبان خود آشکار ساخته و انواع دام‌هایی را که بر سر راه جوانان قرار دارد به آنان گوشزد می‌کنند.

وی افزود: رسانه‌ها راه‌های لغزش و تجربیات تلخ دیگران را برای مخاطبان ترسیم می‌کنند و با اطلاع‌رسانی به موقع و مناسب برای اعضای جامعه در پیشگیری از انحرافات اجتماعی نقش مؤثری ایفا می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس کرمان ابراز داشت: کارگزاران رسانه‌های جمعی باید با حساسیت ویژه‌ای از ارزش‌های عام و هنجارهای نهادینه شده اجتماعی پاسداری کنند و ضمن به تصویر کشیدن زشتی تفکرات و اعتقادات ضد دین برای مخاطبان تمام امکانات را برای حفظ کرامت انسانی به کار گیرند.

وی با بیان اینکه وجود صرف قانون، نظم اجتماعی را به ارمغان نمی‌آورد، تاکید کرد: تبیین و انتقال فرهنگ قانون‌گرایی به عموم مردم از طریق رسانه آنان را در مواجهه با جرم و زمینه‌های آن واکسینه می‌کند.

پریور گفت: هنگامی که مجرم از مجازات‌های قانونی هنجارشکنی تصور روشنی در ذهن خود نداشته باشد و تنها به منافع و مزایای تخطی از مقررات بیندیشد، انگیزه ارتکاب جرم در او تشدید می‌شود و از این رو رسانه‌ها می‌توانند یک شناخت همه‌جانبه از مضرات، زیان‌ها و عواقب جرم را در اختیار اعضای جامعه بگذارند و به این وسیله انگیزه ارتکاب جرم را کاهش دهند.

انتهای پیام/2446/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول