اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم:

نخستین جشنواره رسانه و مهندسی در قم برگزار می‌شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم از برگزاری نخستین جشنواره رسانه و مهندسی، ویژه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان خبر داد.

نخستین جشنواره رسانه و مهندسی در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی استان قم، امین مقومی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره رسانه و مهندسی از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمانی حرفه‌ای و غیرانتفاعی است که به منظور وضع مقررات ملی ساختمان و نظارت بر اجرای خدمات مهندسی و همچنین بسترسازی در خصوص رشد و اعتلای مهندسی، ساماندهی به فعالیت‌های مهندسی و نظم بخشیدن به عملکرد این حرفه و رشد و آگاهی مردم نسبت به مقررات ملی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه مسکن یکی از اصلی‌ترین نیازهای بشری است که چگونگی آن بر کیفیت زندگی تاثیر مستقیم دارد، ادامه داد: از آنجا که مجموعه فعالیت‌های فنی و مهندسی در عرصه ساختمان، به طور مستقیم با جان و مال افراد در ارتباط است، توجه و حساسیت جامعه به آن به منظور تامین سرپناهی که آرامش روحی و جسمی خانواده‌ها را برآورده می‌کند، بسیار بالا است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان بعد از 18 سال فعالیت، امروز به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین بازوی نظارت و اجرای ساخت و ساز در کشور است که شناساندن این جایگاه به شهروندان امری ضروری است.

وی همچنین با بیان اینکه رسانه‌ها همواره نقش مهمی در آگاهی بخشی به جامعه در حوزه‌های مختلف داشته و دارند و معمولاً در ایفای این نقش موثر و موفق بوده‌اند، افزود: فعالیت رسانه‌ای امروز گردش اطلاعات و ارتباطات را سریع‌تر از قبل کرده و موجب برخورد آگاهانه جامعه با مسائل حوزه‌های مختلف به‌ویژه مسائل حوزه اجتماعی شده است که این امر در ‌‌نهایت به سود کشور خواهد بود.

مقومی با اشاره به جزئیات برگزاری نخستین جشنواره رسانه و مهندسی ویژه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان قم به مناسبت پنجم اسفندماه روز ملی مهندس و به منظور فرهنگ‌سازی در راستای ضرورت رعایت مقررات ملی ساختمان، مشارکت رسانه‌ها در شناساندن جایگاه نظام مهندسی ساختمان در امر ساخت و ساز و نیز فراهم کردن زمینه ارتباط بیشتر مهندسان به عنوان نخبگان جامعه با رسانه‌ها از خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، نویسندگان مطبوعات محلی، نمایندگی نشریات سراسری و همچنین نمایندگی‌های خبرگزاری‌های فعال برای شرکت در این جشنواره دعوت به عمل می‌آورد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ادامه داد: این جشنواره رسانه‌ای در 2 بخش (گزارش)، (خبر و مصاحبه) و در محورهای مشخص شده برگزار می‌شود که از نفرات برگزیده در همایش روز مهندس که در اسفند‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود، تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به محورهای برگزاری این جشنواره گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب بر توجه به نمادهای انقلاب در معماری و شهرسازی قم در سفر معظم‌له به قم، ضرورت اهتمام و رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت و ساز‌ها، توجه به موضوع اخلاق مهندسی و بررسی ظرفیت و توانمندی قم به عنوان الگوی کشوری، آسیب‌شناسی نحوه ساخت و ساز در استان قم، علت اصلی تخلفات ساختمانی در قم و راه‌های برون رفت از آن، ضرورت حفظ و افزایش بهره‌وری ساختمان و ابنیه به عنوان سرمایه‌های ملی، چگونگی تناسب فارغ‌التحصیلان رشته‌های هفت‌گانه مهندسی ساختمان با بازار اشتغال در قم از جمله محورهای این جشنواره است.

مقومی تاکید رهبر معظم انقلاب بر استحکام، زیبایی، تناسب با محیط، صرفه‌جویی و رعایت شاخص‌های بومی و اسلامی در امر ساخت و ساز‌ها، ضرورت توجه به ترویج فناوری‌ها و شیوه‌های نوین ساخت و ساز، ضرورت توجه به رویکرد آموزش و پژوهش در زمینه بهینه‌سازی ساخت و ساز‌ها، توجه توام حوزه عمران و مهندسی با حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی در ساختمان‌سازی، ضرورت رعایت اصلاح الگوی مصرف و دستاوردهای این مهم در امر ساخت و ساز، بررسی طرح تفصیلی جدید شهر قم، آسیب‌شناسی منظر شهری قم، جایگاه بلوار پیامبر اعظم (ص) در هویت آینده شهر قم، بررسی موضوع پدافند غیرعامل در خصوص پروژه‌های ملی در قم همانند (مونوریل، مترو و ...)، میزان انطباق محیط‌های شهری و ساختمان‌های عمومی قم با ضوابط موجود برای معلولان و جایگاه ترافیک در توسعه شهری و آسیب‌شناسی آن در قم را از دیگر محورهای برگزاری این جشنواره نام برد.

نخستین جشنواره رسانه و مهندسی از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم برگزار می‌شود و آثار ارسالی به این جشنواره باید از تاریخ اول آذرماه تا پایان بهمن‌ماه سال‌جاری تولید و منتشر شده باشند.

در ارائه آثار محدودیتی به لحاظ تعداد اثر وجود ندارد و اثر فرستاده شده باید به تایید مدیر مسئول نشریه و یا سرپرست استانی خبرگزاری برسد.

در هر یک از 2 رشته عنوان شده، به اثر اول هفت میلیون ریال، اثر دوم پنج میلیون ریال و اثر سوم سه میلیون ریال اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/2258/م/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول