سعید خزایی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه آیندهپژوهی یکی از دانشهای جدید است و استفاده از این دانش به منظور ارتقای وضعیت کشور ضرورت دارد، اظهار کرد: افراد باید با نگاه به آینده نسبت به اجرای برنامهریزی در زمینههای مختلف اقدام کنند.
وی به نقش رسانهها و مطبوعات در راستای توسعه علم آیندهپژوهی اشاره کرد و ادامه داد: رسانهها دو نقش عمده و اساسی میتوانند در این زمینه داشته باشند.
پدر آیندهپژوهی ایران و عضو هیئت علمی پژوهشگاه شاخصپژوه با تاکید بر اینکه رسانهها در ترویج آموزهها و مفاهیم آیندهپژوهانه باید کمک کنند، تصریح کرد: همچنین رسانهها باید آیندهپژوهی را به صورت علمی و تئوریک بسط و گسترش بدهند.
وی با بیان اینکه همچنین رسانهها باید به آیندهپژوهی بپردازند و با این علم، آینده رسانه را بررسی کنند، اضافه کرد: رسانهها نقش اساسی در هدایت افکار عمومی دارند و نقش رسانهها در این زمینه بسیار بیبدیل و بینظیر است.
خزایی با اشاره به اینکه در حال حاضر تلاشهای بسیاری در پژوهشگاه شاخصپژوه در زمینه ارائه آموزش و پژوهشهای مورد نیاز به دانشجویان صورت میگیرد، تاکید کرد: این پژوهشگاه زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ایجاد رصدخانه علم و فناوری درصدد است تا مباحث علم و فناوری را رصد کند و آینده را در زمینههای مختلف مورد بررسی قرار دهد.
انتهای پیام/63004/ل20/پ3003