اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پدر آینده‌پژوهی ایران:

رسانه‌ها به صورت علمی به ترویج آینده‌پژوهی بپردازند

پدر آینده‌پژوهی ایران و عضو هیئت علمی پژوهشگاه شاخص‌پژوه گفت: رسانه‌ها باید آینده‌پژوهی را به صورت علمی و تئوریک بسط و گسترش بدهند.

رسانه‌ها به صورت علمی به ترویج آینده‌پژوهی بپردازند

سعید خزایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه آینده‌پژوهی یکی از دانش‌های جدید است و استفاده از این دانش به منظور ارتقای وضعیت کشور ضرورت دارد، اظهار کرد: افراد باید با نگاه به آینده نسبت به اجرای برنامه‌ریزی در زمینه‌های مختلف اقدام کنند.

وی به نقش رسانه‌ها و مطبوعات در راستای توسعه علم آینده‌پژوهی اشاره کرد و ادامه داد: رسانه‌ها دو نقش عمده و اساسی می‌توانند در این زمینه داشته باشند.

پدر آینده‌پژوهی ایران و عضو هیئت علمی پژوهشگاه شاخص‌پژوه با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در ترویج آموزه‌ها و مفاهیم آینده‌پژوهانه باید کمک کنند، تصریح کرد: همچنین رسانه‌ها باید آینده‌پژوهی را به صورت علمی و تئوریک بسط و گسترش بدهند.

وی با بیان اینکه همچنین رسانه‌ها باید به آینده‌پژوهی بپردازند و با این علم، آینده رسانه را بررسی کنند، اضافه کرد: رسانه‌ها نقش اساسی در هدایت افکار عمومی دارند و نقش رسانه‌ها در این زمینه بسیار بی‌بدیل و بی‌نظیر است.

خزایی با اشاره به اینکه در حال حاضر تلاش‌های بسیاری در پژوهشگاه شاخص‌پژوه در زمینه ارائه آموزش و پژوهش‌های مورد نیاز به دانشجویان صورت می‌گیرد، تاکید کرد: این پژوهشگاه زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ایجاد رصد‌خانه علم و فناوری درصدد است تا مباحث علم و فناوری را رصد کند و آینده را در زمینه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهد.

 

انتهای پیام/63004/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول