اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی جیرفت اعلام کرد

ارائه خدمات بهزیستی به بیش از 2 هزار معلول در جیرفت

رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت گفت: 2 هزار و 475 معلول شهرستان در بخش‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.

ارائه خدمات بهزیستی به بیش از 2 هزار معلول در جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمد رضانژاد ظهر امروز در همایش روز معلول در این شهرستان گفت: دو درصد معلولیت‌ها در کشور شدید و هفت تا 10 درصد معلولیت‌ها خفیف هستند.

وی با بیان اینکه 35 درصد معلولیت‌های کشور ما ناشی از تصادف هستند، افزود: به طور کلی معلولیت‌ها مادرزادی، ارثی، ژنتیکی و اکتسابی هستند، سیاست فعلی در زمینه معلولیت‌ها در کشور بر پیشگیری و افزایش کیفیت خدمات در مراکز است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت با بیان اینکه غربالگری شنوایی، بینایی و مشاوره ژنتیک در راستای پیشگیری از معلولیت‌ها انجام می‌شوند، تصریح کرد: معلولان باید به توانمندی‌های خود اعتماد داشته باشند و نیز در جامعه حضور پررنگ و فعالی داشته باشند.

وی با اشاره به خدمات بهزیستی جیرفت خاطرنشان کرد: در این شهرستان 961 مستمری زیر پوشش هستند و 723 نفر هم در نوبت مستمری قرار دارند و 2 هزار و 475 معلول در بخش‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت با بیان اینکه خدمات این نهاد نسبت به گذشته بهتر و مطلوب‌تر شده اما با وضعیت مطلوب فاصله داریم، عنوان کرد: امیدواریم با حمایت‌های دولت این فاصله‌ها کم شود.

رضانژاد گفت: خدماتی از قبیل خدمات مستمری، حق پرستاری، ایاب و ذهاب، کمک هزینه‌های درمان و هزینه‌های تحصیلی پرداخت می‌شود.

به گزارش فارس، در این آیین که با اجرای نمایش و سرود معلولان همراه بود از معلولان فعال و برتر جیرفت تقدیر شد.

انتهای پیام/80002/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول