اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان:

بیش از 3 هزار معلول زیرپوشش بهزیستی رفسنجان هستند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان گفت: بیش از 3 هزار معلول زیرپوشش بهزیستی این شهرستان قرار دارند که بیشتر آنها دارای تحصیلات عالیه هستند.

بیش از 3 هزار معلول زیرپوشش بهزیستی رفسنجان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، مراسم روز جهانی معلولان صبح امروز با حضور سرپرست فرمانداری، رئیس اداره انتقال خون، مسئول کتابخانه‌های عمومی و جمعی از معلولان زیرپوشش اداره بهزیستی این شهرستان‌ در محل تالار عقیق رفسنجان برگزار شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان در حاشیه این مراسم با اشاره به آیات قرآن کریم روح انسان را مهم‌تر از جسمش دانست و گفت: اگر نقص عضوی در برخی افراد وجود دارد، خواست خداوند بوده است چه بسا افراد معلول با روح بلندی که دارند به مقام و درجه تقوا دست یافته‌اند که این امر نزد خداوند ارزشش از هر چیزی بالا‌تر است.

عباس بلندی افزود: افراد جامعه دارای حقوق برابری هستند که باید نسبت به آن توجه شود و اقلیت معلول جامعه باید در شرایطی زندگی کنند و محیط به گونه‌ای برای آنها فراهم شود که نیاز به کمک گرفتن از کسی در اداره یا خیابان نداشته باشند.

وی تصریح کرد: بیش از 3 هزار معلول زیرپوشش اداره بهزیستی رفسنجان وجود دارد که بیشتر آن‌ها دارای تحصیلات عالی هستند و یک نفر در مقطع دکتراست و در دانشگاه تدریس می‌کند.

بلندی خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های خوبی در جامعه معلولان وجود دارد و در حال حاضر 50 نفر دانشجوی معلول داریم که در مقاطع کاردانی و کارشناسی تحصیل می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان تصریح کرد: 76 نفر خود اشتغال در بین معلولان وجود دارد و تعداد زیادی هم اشتغال خانگی، غیر‌خانگی و بازاری دارند که این آمار نشان دهنده توانمندی‌های بالای این قشر از جامعه است.

وی گفت: مسئولان باید در زمینه اشتغال، تحصیل و سایر حقوق‌های معلولان گام بردارند و خیران نیز ارتباط خود را با بهزیستی تنگ‌تر کنند تا بتوانیم گوشه‌ای از بار مشکلات آنها را کم کنیم.

انتهای پیام/80016/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول