اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خبر داد

ارائه خدمات به 18 هزار معلول در اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 18 هزار معلول در استان اردبیل از خدمات متنوع بهزیستی بهره‌مند هستند.

ارائه خدمات به 18 هزار معلول در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین در مجتمع فدک اردبیل اظهار داشت: ما در سه حوزه توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی فعالیت‌مان را انجام می‌دهیم که محور این فعالیت‌ها در حوزه پیشگیری است و در این باب مشاوره‌های ژنتیکی، غربالگری، شنوایی‌سنجی و بینایی‌سنجی و آگاه‌سازی در پیشگیری از معلولیت‌ها جزو هدف‌گذاری‌های اصلی است تا خطرات و آسیب‌های ناشی از این امر به حداقل برسد.

وی از ارائه آموزش‌های مهارتی برای معلولان به ویژه زوجین معلول خبر داد و خاطرنشان کرد: ما با همکاری دستگاه‌های مختلف سعی‌مان را به کار گرفته‌ایم تا مشکل بیکاری و نداشتن سرپناه مناسب را با ایجاد فرصت‌های اشتغال و ساخت مسکن برطرف کنیم که در این رابطه سه درصد اشتغال معلولین و سهمیه‌ای که در استخدامی‌های مختلف تحت نظر قرار گرفته در دستور کار و اولویت جدی است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ضرورت مناسب‌سازی فضای شهری را برای راحتی تردد و رفت و آمد معلولین یادآور شد و گفت: اکثر معلولان ما با انگیزه بالا و با نادیده گرفتن برخی از ناتوانی‌ها و معلولیت‌های خود با امید و باوری قوی در صحنه‌های مختلف اجتماعی حاضر شده و سعی می‌کنند تا کرامت نفس و عزت واقعی خود را مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: در حال حاضر 18 هزار معلول در استان اردبیل از خدمات متنوع بهزیستی بهره‌مند هستند.

احمدیان تصریح کرد: بیش از 400 معلول در ادارات مختلف این استان مشغول به کار شده‌اند و یا خودشان کارآفرین نمونه هستند که در بخش‌های مختلف سعی می‌کنند تا بخش عمده‌ای از نارسایی‌ها و مشکلات اجتماعی را بر‌طرف کنند.

این مسئول حمایت جدی معلولان به ویژه معلولان قطع نخاعی و فاقد حرکتی را یادآور شد و افزود: مددکاران ما در بهزیستی با ارائه مشاوره و راهکارهای درست آنها را در امیدواری به زندگی و امر ازدواج و تامین معاش مناسب ترغیب و تشویق می‌کنند و ما از خانواده‌ها انتظار داریم در این زمینه با نگاه واقع‌بینانه به معلولان اجازه دهند در انتخاب شریک زندگی خود وارد میدان شده و با همفکری خود ازدواج کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل برخی از محدودیت‌ها و محرومیت‌های ناشی از انزوا‌طلبی معلولین و افراد کم توان را یادآور شد و بیان داشت: ما معتقدیم معلولان ما هر چند به ظاهر با نقصی از عضو بدن روبرو هستند اما گاه پرتوان‌تر از افراد سالم در صحنه‌های هنری، ورزشی، فرهنگی، مدیریتی و خانوادگی حضور دارند به طوری که بسیاری از قهرمانان ورزشی ما با وجود معلولیت همچنان در کسب مدال‌های قهرمانی و کسب افتخارات در صحنه حاضر و مهیا هستند.

احمدیان تاکید کرد: مهم این است که معلولین ما با عزت نفس و کرامت واقعی در جامعه حاضر شده و خود در سنگرهای کار و تولید و اشتغال حاضر شوند و بدون انزوا و گوشه‌نشینی بتوانند در عرصه‌های مختلف برای خود و جامعه اسلامی و ایرانی افتخار کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که با 40 دقیقه تاخیر و در فضایی که برای تردد معلولان مشکل‌آفرین بود برنامه‌های متنوع نمایشی و سرود برگزار و از معلولان موفق و سرپرستان آنها با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/62007/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول