اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان بوشهر

32 هزار قوطی کنسرو با برچسب جعلی و غیراستاندارد امحا شد

مدیرکل استاندارد بوشهر گفت: 32 هزار قوطی کنسرو با برچسب جعلی و غیراستاندارد امحا شد.

32 هزار قوطی کنسرو با برچسب جعلی و غیراستاندارد امحا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدرحیم بهره‌مند ظهر امروز در آیین امحای 32 هزار قوطی کنسرو غیراستاندارد گفت: این تعداد قوطی کنسرو که تاریخ مصرف آنها گذشته بود و با برچسب‌های جعلی و تاریخ‌های جدید در سطح بازار توزیع شده بود، حدود سه ماه پیش توسط کارشناسان استاندارد شناسایی، توقیف و امروز صبح در شهرک صنعتی بوشهر 2 امحا شد.

مدیرکل استاندارد بوشهر افزود: کنسروهای بدون برچسب و تاریخ مصرف گذشته توسط یک باند متخلف از طریق تهران وارد این استان می‌شد و با قرار دادن برچسب‌های جعلی از یک کارخانه‌ی معتبر، تاریخ آن‌ها را تغییر داده و روانه‌ی بازار می‌نمودند که خوشبختانه کارشناسان این اداره کل که ماهیانه و به صورت ناشناس از مراکز عرضه و فروشگاه‌ها خرید می‌کنند، متوجه این کنسروهای تقلبی شدند.

وی ادامه داد: انبار نگهداری و بسته‌بندی این کنسروها توسط کارشناسان اجرای استاندارد و حقوقی استاندارد کشف شد و پس از ورود به محل که در شهرک صنعتی شماره 2 بوشهر قرار داشت، با حدود 32 هزار قوطی کنسرو برچسب نخورده روبه‌رو شدند.

بهره‌مند با اشاره به اینکه ضمن پلمپ این انبار، مراتب فوراً به اطلاع سازمان ملی استاندارد ایران رسانده شد، گفت: خوشبختانه این باند هم در تهران و هم در بوشهر به طور کامل شناسایی و دستگیر شد و اکنون پس از گذراندن مراحل قانونی، این محصولات را امحا کردیم.

مدیرکل استاندارد بوشهر به محتویات این کنسروها اشاره کرد و افزود: لوبیا چیتی با سس گوجه‌فرنگی، خورشت قیمه با سیب‌زمینی، خورشت قرمه‌سبزی با گوشت و فیله‌ماهی هوور با ذرت و لوبیا از جمله کنسروهایی بود که در این انبار متروکه کشف شد.

وی به متخلفین هشدار داد و تأکید کرد: کارشناسان این اداره کل در قالب بازرسی‌ها و خریدهای روزانه از سطح بازار و بازرسی‌های ادواری از خطوط تولید، عرصه را بر سودجویان و متخلفان تنگ نموده‌اند.

وی از مردم خواست با دقت بیشتری اقدام به خرید نمایند و در صورت مشاهده‌ هرگونه کالای مشکوک یا با کیفیت پایین، مراتب را به واحد حقوقی این اداره کل گزارش کنند.

بهره‌مند در پایان از اداره کل تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی و صدا و سیمای مرکز استان به خاطر همکاری‌های نزدیکشان قدردانی کرد.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول