اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان:

کشتار غیربهداشتی مرغ سلامت مردم را به خطر می‌اندازد

سرپرست اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: مردم به منظور حفظ سلامت خود از خرید مرغ زنده و کشتار شده در خارج از کشتارگاه‌های زیر نظارت دامپزشکی خودداری کنند.

کشتار غیربهداشتی مرغ سلامت مردم را به خطر می‌اندازد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از دامپزشکی سیستان و بلوچستان، مهدی حسینی کیفیت مرغ کشتار روز بهداشتی بسته بندی شده در کشتارگاه‌های استان را مطلوب ارزیابی کرد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: مرغ موجود، در کشتارگاه‎های مجهز صنعتی طیور استان و با نظارت دقیق ناظرین شرعی و دامپزشکان مورد معاینه بالینی قبل از کشتار و بازرسی پس از کشتار قرار می‎گیرد تا فرآوردهای کاملاً بهداشتی و مطابق با موازین شرعی در اختیار مصرف کننده قرار گیرد. 

این مسئول با بیان نقش محوری دامپزشکی در بهداشت همگانی با تامین سلامت، حفظ و ارتقاء بهداشت عمومی جامعه، افزود: نظارت کاملی در تمامی مراحل تولید، بسته بندی، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط ماموران دامپزشکی صورت می‌گیرد.

وی از مردم خواست: به منظور حفظ سلامت خود و خانواده از خرید و فروش مرغ زنده و کشتار شده در خارج از کشتارگاه مجاز تحت نظارت دامپزشکی به علت احتمال خطر سرایت بیماری‎های مشترک بین انسان و حیوان به خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و خطرات زیست محیطی جداٌ خودداری کنند.

حسینی با اشاره به عدم تائید اماکن غیر مجاز ذبح، پرکنی و عرضه غیربهداشتی مرغ از طرف اداره کل دامپزشکی استان، در این زمینه نداشتن اطلاعات کافی و آگاهی نداشتن کامل مردم از خطرات عرضه، خرید و فروش مرغ زنده و کشتار غیربهداشتی آن، را از جمله دلایل توجه بعضی افراد محدود، به مصرف اینگونه فرآورده عنوان کرد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ضمن تاکید مجدد و اطمینان خاطر به شهروندان از حلیت و کیفیت مطلوب مرغ کشتار روز بسته بندی بهداشتی تولید شده در چهار کشتارگاه مجهز و صنعتی طیور استان واقع در شهرستان‌های زاهدان، خاش، ایرانشهر و زهک، ابراز امیدواری کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط، کشتارگاه‌های صنعتی و اتحادیه پرورش دهندگان طیور استان، ورودی مرغ به این منطقه ساماندهی شده و مرغ تولیدی داخل و همچنین طیوری که از خارج استان به داخل استان حمل می‎شوند، به سمت کشتارگاه‎ها هدایت شود.

انتهای پیام/75004/ن/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول