اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات گیلان:

ذبح دام نذری در منازل غیربهداشتی است

مدیرعامل جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات گیلان گفت: ذبح دام نذری در منازل و مراکز غیربهداشتی سلامت انسان را به خطر می‌اندازد.

ذبح دام نذری در منازل غیربهداشتی است

حسین قاسم‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به ذبح دام نذری در منازل و مراکز غیربهداشتی، اظهار کرد: ذبح دام نذری در مراکز غیربهداشتی به دلیل اهمال در رعایت برخی مسائل بهداشتی ممکن است موجب بیماری مصرف کنندگان و ایجاد برخی مشکلات بهداشتی و سلامتی شود.

* ذبح غیربهداشتی دام‌های نذری در منازل و برخی مراکز منجر به شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌شود

وی با بیان اینکه مصرف گوشت غیربهداشتی می‌تواند شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام را منجر شود، افزود: خرید و فروش دام به صورت غیر مجاز در این ایام عزاداری به صورت گسترده انجام می‌شود که گاهی زمینه سوءاستفاده برخی فرصت‌طلبان را فراهم می‌کند.

مدیرعامل جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات گیلان، افزود: ممکن است بسیاری از بیماری‌های موجود در دام پس از پخت و پز از بین برود اما رعایت بهداشت و احتیاط در این موارد ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان حتماً گوشتی را مصرف کنند که به تأیید دامپزشکی استان رسیده باشد، گفت: اصولاً هر دامی که خارج از مجرای نظارتی دامپزشکی خرید و یا کشتار شود، می‌تواند مضراتی برای شهروندان داشته باشد.

* پخت نذورات از فرآورده‌های خام دامی با کشتار مجاز و یا بسته‌بندی شده باشد

قاسم‌پور، خاطرنشان کرد: برای پخت و توزیع نذورات از فرآورده‌های خام دامی با کشتار مجاز و یا بسته‌بندی شده مورد تأیید سازمان دامپزشکی استفاده شود و در تهیه و پخت غذا، برنج و مصرف روی سفره‌ها از نمک‌های بسته‌بندی یددار تصفیه شده و در پخت غذاها نیز از روغن‌های با ترانس پایین دارای مجوز ساخت از وزارت بهداشت استفاده شود.

وی، تهیه و نصب وسایل اطفای حریق به منظور کنترل و جلوگیری از آتش‌سوزی‌های احتمالی در تکایا، مساجد و هیئت‌ها و نیز توزیع آب، شربت و یا شیر در بین دسته‌های عزاداری با لیوان یک بار مصرف را مهم دانست.

این مسئول، نصب تابلوها و یا اطلاعیه‌های ممنوعیت استعمال دخانیات در مکان‌های برگزاری مراسم عزاداری هیئت‌ها را از دیگر موارد دستورالعمل بهداشتی ماه محرم ذکر کرد.

* ضرورت حمایت استاندار گیلان از مجموعه جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات استان

وی با قدردانی از تمام امدادگران جان برکف سازمان‌های امدادگر در سطح استان و کشور، از استاندار گیلان خواست تا برای حمایت از جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات گیلان که با مجوز استانداری به عنوان یک نهاد امدادرسان مردمی تأسیس شده‌اند، رسماً حمایت مادی و معنوی کند.

 قاسم‌پور یادآور شد: تاکنون از بدو تاسیس نهاد امدادرسان مردمی مذکور توسط امور اجتماعی استانداری گیلان هیچ حمایتی برای اجابت خواسته‌های قانونی و مشروع این مجموعه غیردولتی امدادرسان به عمل نیامده و در صورتی که این جمعیت مورد حمایت مسئولان استانی و کشوری قرار نگیرد تنها می‌تواند در حد یک مجموعه نمایشی و بی‌تحرک موجودیت داشته باشد.

وی متذکر شد: جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات گیلان برای آغاز فعالیت‌های مردمی خود نیازمند حمایت استاندار این استان است.

انتهای پیام/2300/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول