اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرقت آهن‌آلات از ساختمان‌های نیمه‌کاره

تفکیک‌کننده غیربهداشتی زباله در قزوین سارق از آب درآمد

مسئول ساماندهی متخلفان تفکیک غیربهداشتی زباله‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: هنگام گشت‌زنی اکیپ ساماندهی متخلفان تفکیک غیربهداشتی زباله‌ها، فرد متخلف سارق از آب درآمد.

تفکیک‌کننده غیربهداشتی زباله در قزوین سارق از آب درآمد

مجید خجسته‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: متخلفان تفکیک غیربهداشتی زباله از مخازن سطح شهر در برخی مواقع افراد گونی‌به‌دستی هستند که بعد از جمع‌آوری مواد خشک بازیافتی، آنها را به واسطه‌هایی که در سطح شهر مستقر هستند می‌فروشند که در نهایت افراد واسطه هم زباله‌ها را به کارگاه‌های اطراف شهر حمل می‌کنند.

وی افزود: در آنجا یا به طور مستقیم کار بازیافت صورت می‌گیرد و یا اینکه به کارخانه‌های مختلف تحویل داده می‌شود.

مسئول ساماندهی متخلفان تفکیک غیربهداشتی زباله‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین، معتقد است که ساماندهی نشدن این فعالیت‌ها در کشور، با بازیافت مواد به طریق غیرقانونی و غیربهداشتی عواقب زیست‌محیطی و بهداشتی فراوانی تحمیل جامعه می‌شود از جمله تولید محصولات غیربهداشتی که ناقل انواع بیماری‌ها هستند.

حمل آلودگی از سوی متخلفان غیربهداشتی تفکیک زباله

خجسته‌فر به حمل آلودگی از سوی متخلفان غیربهداشتی تفکیک زباله اشاره کرد و گفت: بیشتر افرادی که در این چرخه غیربهداشتی حضور دارند، دچار مشکلات روحی و جسمی هستند و به دلیل تماس مستقیم با زباله‌های غیربهداشتی و اشیای تیز و برنده مانند آهن و شیشه می‌توانند ناقل بیماری‌های عفونی مانند ایدز و هپاتیت باشند.

وی با اشاره به تشکیل اکیپ ویژه‌ای از اجرائیات شهرداری، نیروی انتظامی و سازمان مدیریت پسماند برای جمع‌آوری و ساماندهی متخلفان تفکیک غیربهداشتی زباله از مخازن سطح شهر، خاطرنشان کرد: در هفته گذشته فعالیت اکیپ ساماندهی و جمع‌آوری متخلفان تفکیک غیربهداشتی زباله از مخازن سطح شهر رسماً آغاز شد.

مسئول ساماندهی متخلفان تفکیک غیربهداشتی زباله‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین ادامه داد: این اکیپ در دو شیفت شب و روز اقدام به برخورد قانونی و ساماندهی این افراد می‌کند و تاکنون 91 چرخ دستی و خودرو ضبط و پرونده‌ها برای رسیدگی بیشتر به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

خجسته‌فر گفت: 29 نفر از این متخلفان را اتباع خارجه تشکیل می‌دادند و 20 نفر نیز زیر 18 سال سن داشتند و در همین راستا پنج مرکز جمع‌آوری اقلام قابل بازیافت نیز پلمب شد.

وجود 27 مرکز جمع‌آوری اقلام بازیافتی در قزوین

این مسئول ابراز کرد: تعداد 27 مرکز جمع‌آوری اقلام بازیافتی در سطح شهر وجود دارد که به تمام آنها برای تخلیه محیط از این اقلام اخطار داده شده و در صورت اتمام مدت زمان تعیین شد و عدم تخلیه، برای پلمب واحد مورد نظر اقدام می‌شود.

مسئول ساماندهی متخلفان تفکیک غیربهداشتی زباله‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین عنوان کرد: این اکیپ هنگام گشت‌زنی در روز شنبه دوم آذرماه با فردی با رفتاری مشکوک در کنار یکی از مخازن خیابان نواب جنوبی روبرو شدند این فرد که 40 ساله و م ـ ح نام دارد بعد از بازجویی اولیه به سرقت آهن‌آلات منازل نیمه‌کاره و یا در حال ساخت اعتراف و برای تکمیل بازجویی تحویل کلانتری 13 باهنر شد.

تفکیک درست زباله از مبدأ

خجسته‌فر تفکیک درست زباله از مبدأ را یکی دیگر از راهکارها دانست و اظهار کرد: در خیابان‌هایی که شهروندان پلاستیک، شیشه، مقوا و نان خشک را در منزل تفکیک می‌کنند تا حد بسیار زیادی سودجویی‌ها کاسته شده است، اما در عین حال تا زمانی که فرهنگ تفکیک و دفع صحیح زباله از سوی شهروندان رعایت نشود، نمی‌توان در این امر موفق بود.

وی معتقد است که اگر شهروندان به جای دور ریختن زباله‌های خشک خود آن را به سازمان مدیریت پسماند تحویل دهند امکان دسترسی این افراد کاهش می‌یابد.

مسئول ساماندهی متخلفان تفکیک غیربهداشتی زباله‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از شهروندانی که در اجرای این طرح، سازمان را یاری دادند، قدردانی کرد و خواستار مساعدت و مشارکت بیش از پیش همشهریان در ساماندهی متخلفان تفکیک غیربهداشتی زباله از مخازن سطح شهر شد.

انتهای پیام/2667/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول