اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت:

انحرافات اجتماعی حاصل استفاده نادرست از اینترنت و ماهواره است

امام جمعه باشت گفت: بسیاری از انحرافات اجتماعی کنونی حاصل استفاده نادرست از اینترنت و ماهواره است.

انحرافات اجتماعی حاصل استفاده نادرست از اینترنت و ماهواره است

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی ظهر امروز در نشست آسیب‌های اجتماعی و نماز که با حضور معاونین اداره آموزش و پرورش این شهرستان و اولیاء و مربیان در مجتمع مولوی بوستان برگزار شد با بیان این‌که مسئله تربیت و آموزش موضوعی مهم و اساسی است که اگر به آن توجه نشود می‌تواند به یک مشکل و یا بحران تبدیل شود، اظهار داشت: تربیت و آموزش فرزندان امری است که تنها با تلاش یک ارگان و نهاد به سرانجام نمی‌رسد چرا که این مسئله مختص به یک دوره و رده سنی نبوده و مستلزم صرف وقت در تمامی لحظات زندگی و عرصه‌های گوناگون است.

امام جمعه باشت با تاکید بر این موضوع که تعامل و همکاری اولیاء و مربیان مدارس در راستای توجه به مسئله آموزش و تربیت فرزندان است تا شکل‌گیری تربیت فرزند در طول دوره تحصیل محقق شود، اذعان داشت: اگر چه مدارس نقش مهمی در تربیت فرزندان ایفا می‌کنند اما نقش اساسی و بزرگتر بر عهده خانواده‌ها بوده چرا که افراد بیشتر اوقات خود را در کانون خانواده گذرانده و والدین خود را الگو قرار می‌دهند.

وی در ادامه به لزوم تشکیل انجمن اولیاء و مربیان اشاره کرد و گفت: بررسی و تجزیه و تحلیل مشکلات احتمالی در میان دانش‌آموزان در محیط مدرسه و یا خانه از اهداف تشکیل این انجمن است.

عبودی یادآور شد: شکل‌گیری شخصیت فرد از زمان کودکی و خردسالی بسیار حائز اهمیت بوده و والدین و مربیان باید در این راستا با برنامه‌ریزی مناسب و به موقع زمینه رشد و تعالی فرد را در عرصه‌های علمی و تحصیلی به همراه تربیت صحیح و سالم داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: فضای دنیای امروز به گونه‌ای است که همواره افراد را به سمت و سوی موضوعات جدید و متنوع سوق می‌دهد از این رو هم اکنون وظیفه سنگین والدین نسبت به فرزندان توجه و نظارت مستمر و دقیق بر عملکردها و رفتارهای تربیتی فرد در زندگی است چرا که کوچک‌ترین بی‌توجهی به این موارد راه را برای انحراف‌های بزرگ باز کرده و کار را دشوارتر خواهد ساخت.

امام جمعه باشت با بیان اینکه استفاده از ابزارهای منحرف کننده‌ای چون ماهواره و گاها استفاده نادرست از اینترنت برای افرادی که در استفاده از این ابزارها دچار اشتباه شده و تنها به سمت نقاط منفی آن روی آورده از بزرگترین آسیب‌های اجتماعی است، افزود: این ابزارها در حالت استفاده بد و نادرست عامل انحراف افراد از مسیر ارزش‌های اسلامی و فرهنگی شده و زمینه را برای کمرنگ کردن اعتقادات و ارزش‌های دینی در عموم افراد به خصوص جوانان و نوجوانان که در رده سنی بسیار مهمی فراهم می‌سازد.

به گفته وی، نماز به معنای حد و مرز اسلام و کفر بوده و توجه به نماز توجه به فاصله ارزش‌های اسلامی و کفر است.

عبودی خطاب به والدین اظهار کرد: در راستای توجه به تعلیم و تربیت فرزندان و چگونگی شکل‌گیری شخصیت آنان با رعایت و حفظ ارزش‌های اسلامی و با تعامل با مدرسه و مربیان زمینه را برای رشد و پیشرفت فرزندان فراهم سازید.

انتهای پیام/82007/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول