اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پروفسور رضا:

پیشرفت دانشجویان ایرانی در تمام عرصه‌ها چشمگیر است

رئیس انجمن علمی ایران در آمریکای شمالی گفت: پیشرفت دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی در تمام عرصه‌ها چشمگیر است.

پیشرفت دانشجویان ایرانی در تمام عرصه‌ها چشمگیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پروفسور فضل‌الله رضا عصر امروز در مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی خود در جمع دبیران، اولیا و دانش‌آموزان مراکز آموزشی پروفسور رضا در گیلان اظهار کرد: گیلانی‌ها مردمانی بزرگوار هستند و خادمان خود را سرافراز می‌کنند.

وی خواستار عظمت، سعادت، توفیق و بزرگی گیلانی‌ها شد و افزود: با توجه به اینکه از ایران دور هستم اما دلم از این دیار دور نشده است.

رضا، دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی را در صراط مستقیم خواند و تصریح کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی نشان دادند در تمام عرصه‌ها پیشرفت کردند.

رئیس انجمن علمی ایران در آمریکای شمالی دانشجویان ایرانی را بسیار با استعداد و هوشمند دانست و بیان کرد: دانشمندان و نویسندگان ایرانی بسیاری در جهان هستند.

وی حضور در خطه آزادگان و سرسبز گیلان را سعادت عنوان کرد و گفت: آرزومندم گیلانی‌ها در صحنه جهانی غرور متجلی بزرگی داشته باشند.

رضا با بیان اینکه مراکز آموزشی ایران جوانان را در عرصه‌های علمی، صنعتی و فناوری هدایت می‌کنند، اضافه کرد: ارتقای جهانی ایران امکانپذیر است.

رئیس انجمن علمی ایران در آمریکای شمالی به فراگیری فرهنگ اسلامی در دوره دانشمندان ایرانی مانند ابوعلی سینا، فردوسی و ... اشاره کرد و یادآور شد: 300 سال اخیر رکود دانش در کشور داشتیم و این موضوع صدمه بسیاری به ایران وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه 300 سال طول کشید تا دوباره احساس کنیم در عرصه بندگی خداوند توانایی داریم، اظهار کرد: اگر بندگی خداوند را به منصه ظهور نرسانیم ملت‌های دیگر وظیفه ندارند در این عرصه به ما کمک کنند.

رضا به ترقی ایران در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: استعدادهای جوانان ایرانی در حال حرکت و شکوفایی است.

رئیس انجمن علمی ایران در آمریکای شمالی با تاکید بر مطالعه عمیق دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی، بیان کرد: معرفت جهانی را باید دریابیم و با عشق و اراده موضوع‌ها را پیگیری کنیم.

وی بر سنجش و اندازه‌گیری فعالیت‌ها تاکید کرد و یادآور شد: بندگان معرفت خداوند در جهان بسیار هستند و با شکیبایی باید موضوع‌ها پیگیری شود.

*هدف خلقت معرفت و عبادت است

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان نیز در مراسم مذکور هدف خلقت را معرفت و عبادت خداوند ذکر کرد و گفت: عبادت بدون شناخت شدنی نیست و نخستین مرحله از شناخت با خواندن محقق می‌شود.

محمد اکبرزاده با بیان اینکه خداوند انسان‌ها را از طریق پیامبران و دانشمندان دعوت به تقوا کرده است، اظهار کرد: استان عالم‌پرور گیلان به الگوهای مذکور اقتدا کرده است.

وی نام گیلان در تربیت انسان‌های بزرگ در جهان را پر آوازه خواند و بیان کرد: یوحنای دیلمی از حواریون عیسی مسیح (ع)، مهیار دیلمی، ملا عبدالرزاق لاهیجی، سلار دیلمی، کوشیار گیلانی، استاد پورداوود، استاد دکتر محمد معین، پروفسور سمیعی و ... از شخصیت‌های علمی و دابی این استان هستند و اکنون پروفسور فضل‌الله رضا شخصیت علمی و فرهنگی گیلان محسوب می‌شود.

اکبرزاده تصریح کرد:  امروز گیلان میزبان دانشمند بزرگی است که در آینه چهره پر فروغ او تمام دانشمندان گذشته این استان دیده می‌شود.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور از مقام علمی و فرهنگی پروفسور فضل‌الله رضا تجلیل شد.

امسال تعداد یک‌هزار و 200 نفر دانش‌آموز در مراکز علمی پروفسور رضا در گیلان تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/84001/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول