اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان یزد:

عرضه طیور زنده در یزد ممنوع شد

مدیرکل دامپزشکی استان یزد، عرضه طیور در سطح شهرهای استان یزد به صورت زنده را ممنوع اعلام کرد.

عرضه طیور زنده در یزد ممنوع شد

علی‌اکبر حدادزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: در بسیاری از نقاط شهرهای استان یزد، طیور به صورت زنده عرضه می‌شوند که این امر ممکن است سلامت مردم را با تهدید مواجه کند از این رو عرضه طیور زنده در سطح شهرهای استان ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: به منظور تامین امنیت و سلامت غذایی آحاد جامعه، در قانون سازمان دامپزشکی کشور شرایط ویژه‌ای برای عرضه و کشتار انواع دام و طیور در نظر گرفته شده است در همین راستا عرضه و کشتار غیر مجاز طیور در سطح شهر ممنوع است.

حدادزاده خاطرنشان کرد: کشتار و زنده فروشی غیرمجاز طیور در سطح شهرها به دلیل نداشتن پیشینه بهداشتی، زمینه را برای شیوع بیماری‌های خطرناک واگیردار و مشترک طیور فراهم می‌آورد و چه بسا که سلامت و سرمایه اقتصادی افراد به دلیل اقدامات این چنینی با خطر جدی روبه‌رو شود.

وی تصریح کرد: به همین دلیل لازم است تا از فعالیت چنین مراکز غیرمجازی ممانعت شود.

حدادزاده ادامه داد: در همین راستا بازرسان دامپزشکی با اجرای بازدیدهای دوره‌ای منظم از سطح شهر، نسبت به برخورد قانونی با عاملان عرضه و کشتار غیر مجاز طیور اقدام می‌کنند و پس از جمع‌آوری طیور، متخلفان را به مراجع قضایی ارجاع می‌دهند.

وی بیان کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه زنده فروشی و یا کشتار غیر مجاز، مراتب را به شبکه‌های شهرستان اطلاع دهند تا برخورد قانونی صورت پذیرد.

انتهای پیام/2464/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول