اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

انتظارات مردم زنجان از نمایندگان مجلس

مردم زنجان خواسته‌هایی برای رفع مشکلات شهر خود دارند که ترجیح می‌دهند نمایندگان مجلس به این خواسته‌ها جامه عمل بپوشانند.

انتظارات مردم زنجان از نمایندگان مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در هفته‌ای که سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی در آن وجود دارد باید بازنگری جدی به برنامه‌های نمایندگان مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی داشت.‌

مردم زنجان که به حضور در صحنه‌های دفاع از نظام اسلامی مشهور هستند، خواسته‌هایی نیز برای رفع مشکلات شهر خود دارند که ترجیح می‌دهند، نمایندگان مجلس به این خواسته‌ها جامه عمل بپوشانند.

تورم و بیکاری به عنوان دو مشکل بزرگ، مردم را رنج می‌دهد و انتظار مردم از منتخبان خود در مجلس تلاش در راستای رفع این مشکلات با وضع قوانین مناسب است.

حل مشکل بیکاری، حل مشکلات کارگاه‌های زودبازده اقتصادی، سردرگمی تولیدکنندگان داخلی و عدم توزیع امکانات شهری به صورت مناسب از خواسته‌های مردم زنجان است.

* مشکلات استان به مسئولان ارائه شده است

محسن علیمردانی به عنوان یکی از نمایندگان مردم زنجان و طارم حل مشکلات مردم را مهم ارزیابی می‌کند و معتقد است باید مشکلات شهر زنجان با تعامل شورا و شهرداری حل شود.

وی با اشاره به اینکه این دو نهاد باید به سمت کاهش معضلات شهری گام بردارند، افزود: مشکلات زیادی در سطح شهر زنجان وجود دارد که می‌تواند به نحو مطلوبی حل شود.

این نماینده همدلی مجمع نمایندگان استان زنجان را حل مشکلات مردم عنوان کرد و گفت:‌ برخی از مشکلات استان زنجان به رئیس‌جمهور ارائه شده است.

علیمردانی برخی از مشکلات استان زنجان را معتنابه مشکلات کشوری دانست و یادآور شد: نمایندگان استان همه تلاش خود را برای حل مشکلات انجام می‌دهند.

وی بر ضرورت حل مشکلات کشاورزان نیز تاکید کرد و ادامه داد: باید برای کاهش خسارت‌ها و جبران‌ حداقل بخشی از صدمات وارد شده به بخش کشاورزی زنجان اقدام شود.

این نماینده مجلس بزرگ‌ترین مطالبه مردم استان زنجان را اشتغال عنوان کرد و ابراز داشت: باید اقداماتی برای اشتغال‌زایی در این استان انجام شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، یادآور شد: کمبود آب‌ آشامیدنی در برخی روستا‌ها و عدم گاز‌رسانی در برخی از مناطق زنجان از دیگر مشکلات مردم این استان است.

وی با بیان اینکه حقوق پایین کارمندان و کارگران نسبت به میزان تورم و گرانی در کشور از دیگر مشکلات محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: حل مشکلات مردم باید در اولویت قرار گیرد.

* مردم زنجان مطالبه‌گر نیستند

دیگر نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز معتقد است، در کنار هم نبودن مسئولان عامل مشکلات استان است.

محمد اسماعیلی با اشاره به ظرفیت‌های استان زنجان در بخش‌های مختلف یادآور شد: هنوز از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوبی استفاده نشده است.

وی بیان داشت: باید با اولویت‌بندی فعالیت‌ها برای حل مشکلات استان گام‌های موثر و اساسی برداشت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای با بیان اینکه مردم نباید نمایندگان خود را در چهار سال تصدی صندلی مجلس رها کنند، افزود: باید مردم مطالبات خود را از نمایندگان داشته و از حق خود دفاع کنند.

این مسئول مطالبه‌گر‌ نبودن مردم زنجان را یکی از ضعف‌های استان زنجان دانست و اضافه کرد: مردم استان زنجان مطالبات به‌حق خود را از مسئولان پیگیری نمی‌کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه مسئولان باید پاسخگوی نیازهای مردم باشند، ادامه داد: مسائل و مشکلات مردم باید با تدبیر مسئولان حل شود.

یک شهروند زنجانی نیز ابراز داشت: پرداخت یارانه متناسب با دهک‌های درآمدی جامعه نیست.

مرتضی احمدی با بیان اینکه اگر یارانه پرداختی به مردم کاهش یابد، مردم نمی‌توانند مشکلات خود را حل کنند، افزود: باید نمایندگان مردم در این زمینه هوشیار باشند.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی مردم افزایش یافته گفت: با این گرانی حاکم در کشور زندگی برای مردم سخت شده است.

این شهروند زنجانی حل مشکلات معیشتی مردم را از اولویت‌ها عنوان کرد و ادامه داد: باید نمایندگان مجلس تدابیری در این زمینه داشته باشند.

* نظارت بر دستگاه‌های دولتی از سوی نمایندگان

یک دانشجوی زنجانی نیز نظارت بر سایر دستگاه‌های حکومتی را برای دفاع از حقوق مردم از وظایف نمایندگان عنوان کرد و گفت: نماینده مردم باید بتواند از حقوق واقعی استان خود حمایت کند.

علی نصیری مهم‌ترین انتظار مردم زنجان را به ویژه در روستاها برخورداری از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی عنوان کرد و یادآور شد: متاسفانه امسال از نظر آب آشامیدنی مردم متحمل خسارت شدند.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از امکانات رفاهی، آموزشی و درمانی از دیگر انتظارات مردم از نمایندگان منتخب در مجلس شورای اسلامی است.

این دانشجوی زنجانی با اشاره به اینکه در طول فعالیت دولت‌های نهم و دهم، عمران و آبادانی زیادی در زنجان صورت گرفته تصریح کرد: اما این امکانات کافی نیست.

* بیکاری مشکل جوانان زنجان است

یک جوان زنجانی نیز فراهم کردن زمینه اشتغال و ازدواج جوانان را از انتظارات خود از نمایندگان عنوان کرد و بیان داشت: ظرفیت‌های مطلوبی در زنجان وجود دارد که می‌تواند زمینه اشتغال جوانان را فراهم کند باید به این ظرفیت‌ها بیشتر توجه شود.

وی بر ضرورت حل مشکلات درآمدی مردم زنجان تاکید کرد و گفت: درآمد مردم زنجان پایین‌تر از استان‌های دیگر است.

در این گزارش تنها به بخشی از انتظارات مردم زنجان از نمایندگان مجلس پرداخته شد.

فارس امیدوار است این گزارش تلنگری برای ارائه مشکلات شهر زنجان به نمایندگان منتخب خود باشد.

انتهای پیام/73003/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول