اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب نماز جمعه خارگ:

نمایندگان مجلس وظیفه خود مبنی بر وضع قوانین را جدی‌تر بگیرند

خطیب نماز جمع خارگ گفت: نمایندگان بجای اینکه بیشتر به وظیفه اصلی خود برای وضع قوانین بهتر بپردازند، برای نمود کارهایشان در بین مردم استان خود، بیشتر در وزارتخانه‌ها هستند.

نمایندگان مجلس وظیفه خود مبنی بر وضع قوانین را جدی‌تر بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از خارگ، حجت‌الاسلام موسی کمالی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته خارگ با اشاره به عمل صالح اظهار داشت: شفاعت نیز می‌تواند علاوه بر عمل صالح، موجب سعادت انسان در هر دو جهان شود و حال خیلی‌ها می‌پرسند آیا گریه کردن تنها برای امام حسین (ع) موجب شفاعت ایشان و بخشش گناهان ما می‌شود یا خیر؟

وی افزود: شفاعت به معنای کمک گرفتن از کسی برای بخشیدن گناه و یا اشتباهی است و در معمول یک مخلوق می‌تواند رابط بین مخلوق دیگر و خداوند برای شفاعت شود و نخستین شفیع نیز پیامبر است.

کمالی عنوان کرد: پیامبر بود که به واسطه او اهل بیت و قرآن در اختیار مسلمانان قرار گرفت و پیامبر فرمود دو چیز گرانبها را در اختیار شما قرار می‌دهم که به آن تمسک جویید، کتاب خدا و اهل بیتم و همچنین خداوند فرموده که ما پیامبران را برای هدایت مردم فرستادیم و از این طریق می‌توان به سعادت رسید.

وی تصریح کرد: اما مرحله‌ای سخت‌تر نیز وجود دارد که نیاز به شفاعت دارد و مثل کودکی که نیاز هست مادری دست او را بگیرد و راه ببرد، ما نیز نیاز به کسی خواهیم داشت تا دست ما را در آن مرحله سخت و دشوار بگیرد و سختی‌ها را آن‌ها برای ما آسان گردانند.

امام جمعه خارگ خاطرنشان کرد: شفاعت در تطهیر نیز وجود دارد که برای پاک شدن گناهان انسان است و البته نیاز هست تا به دستورات الهی عمل کنیم تا اهل بیت به واسطه عمل ما شفاعتمان را به عهده گیرند و لذا اشک ریختن تنها کافی نیست و باید در کنارش عمل هم باشد.

خطیب نماز جمعه خارگ در بیان خطبه دوم با اشاره به روز جهانی همدردی با ملت فلسطین افزود: با راهی که مردم ایران انتخاب کرده‌اند، دیگر مردم و حاکمان جهان پی به مظلومیت مردم فلسطین خواهند برد، همانگونه که در نشست اخیر سازمان ملل این اتفاق افتاد و سران رژیم صهیونیستی را خشمگین کرد و روزی فرا خواهد رسید که همه مردم جهان مظلومیت مردم فلسطین را درک کنند.

وی با اشاره به شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند که مجلس در راس امور است و این نشان‌دهنده اهمیت کار نمایندگان است هر چند نمایندگان امروز به‌جای اینکه بیشتر به وظیفه نخست و اصلی خود که تلاش و مطالعه لوایح و دستورات برای وضع قوانین بهتر است بپردازند، به جهت اینکه اهمیت کارهایشان در بین مردم استانشان بیشتر نمود پیدا کند، اکثر اوقات در وزارتخانه‌ها هستند.

کمالی گفت: نتیجه این می‌شود که قانونی که برای نجات کشور وضع شده است، چند ماه بعد دوباره به واسطه مشکلاتی که در آن دیده می‌شود تغییر می‌کند و برخی نمایندگان حتی هنگامی که روی خوبی یا بدی و علت مخالفت یا موافقت آن بحث می‌شود، مشغول انجام امور دیگر و یا رایزنی با دیگر افراد هستند و این بارها در مجلس دیده شده است.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 ادامه داد: خوشبختانه ما به پشتوانه حضور مردم در 13 آبان و درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری در این مذاکرات پیروز شدیم و آنان فهمیدند که باید حق مردم ایران را به رسمیت بشناسند ولو اینکه اجازه غنی‌سازی پنج درصد را داده باشند.

خطیب نماز جمعه خارگ یادآور شد: در ماده چهار قوانین ام.پی.تی درصد خاصی برای میزان غنی سازی ذکر نشده و ما در آینده می‌توانیم از آن استفاده کنیم و حتی سوخت 20 درصد را نیز غنی‌سازی کنیم و با توجه به اینکه در این ماده حق تحقیق، توسعه و استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای برای کشور در نظر گرفته شده و لذا تسریع غنی‌سازی توسط ایران باید صورت بگیرد و ادامه این روند نیاز به هوشیاری بیشتر مسئولان امر و کوتاه نیامدن آن‌ها از حق مسلم ما دارد و تا اینجا نیز با لغو تحریم‌ها، بازگشت پول‌های بلوکه شده ایران و از میان برداشتن تهدیدها، پیروزی از آن ما بوده است.

وی با اشاره به هفت آذر، روز نیروی دریایی را به تمام دریادلان نیروی دریایی ارتش ایران و خارگ تبریک گفت و افزود: نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سفیر ما در آب‌های بین‌المللی است و باید پیام استکبارستیزی و پیام صلح ما را به جهانیان برساند و ما تشکر می‌کنیم از جهادگران این عرصه که برای دفاع از خاک میهن و نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌کوشند.

کمالی در پایان با تسلیت شهادت امام زین‌العابدین (ع) و سالروز شهادت سردار شهید شکرالله آباش، نخستین شهید جزیره خارگ، او را مایه افتخار همه مردم خارگ و کشور دانست و با ذکر خصوصیات وی، یاد و خاطره او و دیگر همرزمانش را گرامی داشت.

انتهای پیام/66006/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول