اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر جیرفت:

دلیل بیگانگی با کتابخوانی کوتاهی سیستم آموزشی است

رئیس شورای اسلامی شهر جیرفت گفت: یکی از عمده‌ترین دلایل بیگانگی مردم با کتاب و کتابخوانی کوتاهی سیستم آموزش و پرورش است.

دلیل بیگانگی با کتابخوانی کوتاهی سیستم آموزشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، کوچکعلی کمالی امشب در جلسه انجمن کتابخانه‌ها در این شهرستان اظهار داشت: یکی از عمده‌ترین دلایل بیگانگی با کتاب و کتابخوانی کوتاهی سیستم آموزش و پرورش است.

وی با تأکید بر آموزش شیوه مطالعه در میان دانش‌آموزان افزود: با وجود تأکید فراوان در آیات و روایات ما به خواندن اما کتاب و کتابخوانی در کشور ما از پایه و اساس مشکل دارد.

کمالی مطالعه را موجب آرامش روح و روان انسان ذکر و تصریح کرد: باید از دوران ابتدایی در میان دانش‌آموزان در زمینه مطالعه کتاب فرهنگ‌سازی صوت گیرد تا در آینده با مشکلات این‌چنینی مواجه نشویم.

وی با اشاره به ایجاد هدف و انگیزه مطالعه در میان جامعه ابراز داشت: همچنین باید آداب مطالعه را به دانش‌آموزان آموخت تا از آن لذت برده و حداکثر بهره را ببرند بر همین اساس معلمان می‌توانند، نقش ارزنده و مهمی در راستای هدایت و ترغیب آنان داشته باشند.

کمالی با بیان اینکه مهارت‌های اجتماعی و زندگی را می‌توان از طریق مطالعه به دیگران آموخت، عنوان کرد: کتابخانه کلاسی یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ مطالعه در میان دانش‌آموزان است که می‌تواند، بسیار مثمرثمر باشد.

انتهای پیام/80001/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول