اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های یزد خبر داد

تنها برنده جایزه ادبی جلال‌ آل احمد در قفسه کتابخانه‌های عمومی یزد

کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد گفت: رمان جاده جنگ تنها برنده جایزه 110 سکه‌ای جلال آل‌احمد در هفته کتاب امسال به قفسه کتابخانه‌های عمومی استان یزد افزوده شد.

تنها برنده جایزه ادبی جلال‌ آل احمد در قفسه کتابخانه‌های عمومی یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، احسان عابدی گفت: رمان 14 جلدی جاده جنگ که تاکنون پنج جلد آن توسط انتشارات سوره مهر چاپ شده، اثر ارزشمند نویسنده توانمند کشور، منصور انوری است که توسط اداره کل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی خریداری و به کتابخانه‌های کشور ارسال شده است.

وی عنوان کرد: این رمان جذاب که برگزیده دوره چهاردهم جایزه کتاب فصل و هشتمین جایزه قلم زرین است، تنها اثری است که تاکنون موفق شده گران‌ترین جایزه تاریخ ایران در حوزه کتاب را به خود اختصاص دهد.

کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد افزود: رمان جاده جنگ تنها اثر حوزه ادبیات است که برگزیده چهارمین جایزه ادبی جلال آل احمد شامل 110 سکه بهار آزادی شده است و از این نظر رکورددار کسب جوایز ادبی به لحاظ ارزش ریالی است.

وی در تشریح ماجرای رمان جاده جنگ گفت: داستان این کتاب از روز سوم شهریورماه سال 1320 و قضیه هجوم روس‌ها از شمال شرقی خراسان به ایران که به اشغال کشور توسط متفقین منجر شد، آغاز می‌شود و با پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران خاتمه می‌یابد.

عابدی ادامه داد: البته در جلدهای میانی این مجموعه واقعه 15 خردادماه سال 1342، فعالیت‌ مبارزاتی گروه‌های اسلامی، تظاهرات مردمی، پیروزی انقلاب اسلامی و خرابکاری‌ گروهک‌های ضد انقلاب در کردستان هم به تصویر ‌کشیده می‌شود.

وی ضمن توصیه مردم و جوانان به مطالعه این رمان تاریخی خاطرنشان کرد: جاده جنگ هم‌اکنون در همه کتابخانه‌های عمومی استان موجود است و هم‌استانی‌های یزدی می‌توانند با عضویت در کتابخانه محل خود این رمان بلند و خواندنی را امانت گرفته و از مطالعه آن لذت ببرند.

گفتنی است، جایزه ادبی جلال آل احمد از سال 1387 پایه‌گذاری شد و طی چهار دوره برگزاری، تنها رمان جاده جنگ موفق به کسب عنوان اثر برگزیده این جایزه شده است.

انتهای پیام/2464/م/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول