اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای اثبات فرهنگ‌آفرینی قرآن

کتاب «فرهنگ‌آفرینی قرآن» منتشر شد

کتاب «فرهنگ‌آفرینی قرآن» به همت انتشارات بوستان کتاب به چاپ رسید.

کتاب «فرهنگ‌آفرینی قرآن» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، قرآن کتاب آسمانی مسلمانان است که منبعی بی‌نظیر در زمینه ارائه آموزه‌های اخلاقی و تربیتی محسوب می‌شود و از جمله آموزه‌های این کتاب آموزه‌های فرهنگی است.

اگر در زمینه تاریخ، ادب و فرهنگ جاهلیت پژوهشی صورت گیرد، این نتیجه را به وجود می‌آورد که فرهنگ‌های آنها نه تنها قادر به تاثیرگذاری در فرهنگ‌ها نیستند بلکه رو به زوال و نابودی هستند.

این کتاب بر اساس آیات قرآن، احادیث و شواهد تاریخی درصدد است تا در زمینه‌های مختلف اعتقادات، احکام فقهی و حقوق اجتماعی، اخلاقیات، پیدایی علوم و تأثیر در ادبیات و هنر و مبارزه با سنت‌های نادرست و خرافات موجود، جامعیت قرآن را اثبات کند.

کتاب حاضر در صدد پاسخگویی به شبهه‌هایی است که اصالت و وحیانی بودن و فرهنگ‌آفرینی قرآن را مورد شبهه قرار داده است.

کتاب «فرهنگ‌آفرینی قرآن» توسط لطف‌الله خراسانی در 360 صفحه تالیف شده و با قیمت 14 هزار تومان به همت انتشارات بوستان کتاب به چاپ رسیده است.

جلد چهارم کتاب «تحریری بر اصول فلسفه و روش رئالیسم»

اصول فلسفه و روش رئالیسم توسط علامه سید محمدحسین طباطبائى تالیف شده که دارای مباحثی در زمینه فلسفه اسلامی است که از توضیحات شهید مطهری در این کتاب در پاورقی استفاده شده ولی متن این کتاب به دلیل نکات و اندیشه‌های جدید نیاز به توضیحات بیشتری دارد.

موضوعات «قوه و فعل» در جلد چهارم کتاب تحریری بر اصول فلسفه و روش رئالیسم تبیین شده، به دلیل اختلاف نظر شهید مطهری با استادش علامه طباطبائی پاورقی در این کتاب ذکر نشده است و نویسنده کتاب جلد چهارم کتاب تحریری بر اصول فلسفه و روش رئالیسم پس از تبیین مباحثی ابهامات و شبهات موجود در زمینه مطالب این کتاب را برطرف کرده است.

جلد چهارم کتاب «تحریری بر اصول فلسفه و روش رئالیسم» توسط محمدباقر شریعتی سبزواری در 208 صفحه تالیف و با قیمت 8 هزار تومان توسط انتشارات بوستان کتاب منتشر شد.

انتهای پیام/78003/ح30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول