اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ستاد مبارزه با مواد مخدر:

آگاه‌سازی خانواده‌ها در کاهش اعتیاد به مواد مخدر موثر است

استاد دانشگاه و کارشناس برجسته ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: آگاه‌ سازی خانواده‌ها و آموزش مهارت‎های زندگی در کاهش اعتیاد به مواد مخدر و داروهای روانگردان مؤثر است.

آگاه‌سازی خانواده‌ها در کاهش اعتیاد به مواد مخدر موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، هومان نارنجی‌ها پیش از ظهر امروز در همایش توانمندسازی جوانان و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر صنعتی در شهرکرد، اظهار کرد: آگاه سازی خانواده‌ها و آموزش مهارت‎های زندگی در کاهش اعتیاد به مواد مخدر و داروهای روانگردان مؤثر است.

وی با تشریح عواقب اجتماعی ناشی از مصرف انواع مواد مخدر و عوارض حاصله برای فرد مصرف کننده، گفت: مراقبت از فرزندان و سالم‌سازی محیط زندگی جوانان با تأمین ابزار فرهنگی لازم از دیگر گام‏‌های اساسی در پیشگیری از اعتیاد است.

نارنجی‌ها با اشاره به نحوه دسترسی آسان جوانان به مواد مخدر، افزود: دسترسی آسان به مواد مخدر مشکلی بزرگ است، اما مهم‌تر از آن این است که افراد نسبت به تبعات مصرف مواد آگاه باشند و به سمت آن نروند، البته اینکه چرا افراد از مواد دوری نمی‌کنند به نوع نگرش آنها بر می‌گردد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: برخی مصرف‌کنندگان مواد به طور راسخ اعتقاد دارند که با یکی دو بار مصرف که کسی معتاد نمی‌شود، یا من می‌توانم هر وقت خواستم مواد را کنار بگذارم در حالی که همه افراد مثل هم هستند و وقتی در این وادی بیفتند همه گرفتار می‎شوند و نمی‌‎توانند مواد را کنار بگذارند.

وی افزایش آگاهی جوانان را از راهکارهای موثر در کاهش گرایش جوانان به سمت اعتیاد عنوان کرد و گفت: بر همین اساس لازم است روی آگاهی افراد جامعه کار شود تا بتوان به این نحو از افزایش گرایش جوانان به اعتیاد جلوگیری کرد. 

انتهای پیام/68001/ع20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول