اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی:

قضات با راه‌های تشخیص اعتیاد آشنا شوند

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: قضات و روسای دادگستری باید با راه‌های تشخیص اعتیاد و امکانات پزشکی قانونی در این زمینه آشنایی پیدا کنند.

قضات با راه‌های تشخیص اعتیاد آشنا شوند

علی افتخاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: این مجموعه با موضوع مواد مخدر، تشخیص سو‌ءمصرف مواد مخدر و مسائل مربوط به آن ارتباط مستقیمی دارد، به طوری که در این زمینه با سایر سازمان‌ها از جمله دادگستری همکاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روش‌های مختلفی برای تشخیص مواد مخدر وجود دارد، ادامه داد: قضات استان باید به امکانات، تجهیزات، محدودیت‌های موجود در پزشکی قانونی استان توجه داشته و با عنایت به این قبیل مسائل روش تشخیص مواد مخدر را از سازمان بخواهند.

افتخاری بر لزوم تلاش برای تعامل این مجموعه با دستگاه‌های مختلف از جمله دستگاه‌های قضایی تاکید کرد و ادامه داد: سازمان پزشکی قانونی در کمیته فرهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان عضویت دارد، بنابراین از راه‌های گوناگون و با تعامل سایر دستگاه‌ها برای مقابله با این معضل تلاش می‌کند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی آذربایجان غربی به برپایی سمینار استانی بررسی راه‌های پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و روانگردان در سال جاری به میزبانی این اداره کل اشاره کرد و گفت: در این سمینار مدیران دستگاه‌های اجرایی، قضات، جامعه پزشکی و .. شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در سمینار فوق علل گرایش جوانان به مواد افیونی، بررسی وضعیت مصرف مواد مخدر در کشور، پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و روانگردان، آثار روانشناختی سوء مصرف انواع مواد مخدر، تشخیص به موقع و درمان، معرفی انواع روش‌های آزمایشگاهی و تشخیص مواد مخدر از محورهای این سمینار بود.

افتخاری ادامه داد: سرفصل معرفی انواع روش‌های آزمایشگاهی و تشخیص مواد مخدر برای آشنایی قضات و دادرسان ترتیب یافت.

انتهای پیام/61002/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول