اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محقق و پژوهشگر در حوزه درمان و پیشگیری اعتیاد:

پیشگیری از اعتیاد تنها مختص یک دستگاه نیست / همه باید بسیج شوند

محقق و پژوهشگر در حوزه درمان و پیشگیری اعتیاد گفت: پیشگیری از اعتیاد تنها مختص یک دستگاه نیست.

پیشگیری از اعتیاد تنها مختص یک دستگاه نیست / همه باید بسیج شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید رضا اسحاقی ظهر امروز در میزگرد تخصصی که با عنوان نقد و بررسی اقدامات کاهش تقاضای مواد مخدر و روانگردان‌ها برگزار شد، اظهار داشت: جمعیت فعلی ایران برابر با 77 میلیون نفر است و ما از نظر جمعیت با کشور آلمان برابری می‌کنیم و این در حالی است که اگر در آلمان زمانی یک نفر معتاد شود، تنها همان فرد درگیر است، اما در ایران با اعتیاد یک فرد تعادل یک خانواده 40 نفره به هم می ریزد، چراکه خانواده‌های ایرانی در هم تنیده است.

وی ادامه داد: پیشگیری و ترک اعتیاد نخستین دغدغه مردم کشور است و تا زمانی که جامعه در این زمینه یکپارچه حرکت نکند راه به جایی نمی‌بریم.

محقق و پژوهشگر در حوزه درمان و پیشگیری اعتیاد با بیان اینکه باید بر پیشگیری اولیه از اعتیاد تمرکز کنیم، تصریح کرد: این مسئله کار یک دستگاه نیست، چراکه ما در این سال‌های اخیر چهار هزار شهید در مبارزه با مواد مخدر در کشور داشته‌ایم.

اسحاقی ادامه داد: طبق برآورد‌های آماری میانگین دسترسی به مواد 14 دقیقه در کشور است اما اگر همین شخص معتاد بخواهد اعتیاد خود را ترک کند حداقل 20 روز باید برای پاک شدن جست‌و‌جو کند تا مکانی را برای ترک اعتیاد بیابد.

وی در پایان با تأکید به اینکه به یقین تاکنون بارها با افرادی مواجه شده‌ایم که 10 بار ترک اعتیاد کرده‌اند، اما دوباره به دنبال مواد مخدر رفته‌اند، بیان داشت: در این هنگام باید به نحوه و کیفیت درمان شک کرد، چراکه اکنون میانگین تعداد درمان‌هایی که یک فرد معتاد باید انجام دهد تا بتواند به طور کامل ترک کرده و درمان یابد، 16 بار است.

انتهای پیام/63012/ذ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول