اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بیرجند:

پسماندهای بیمارستانی بیرجند همچنان غیراصولی دفع می‌شوند

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند شیوه نامناسب دفع پسماندهای بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مطب‌ها را یکی از مشکلات اساسی بهداشت بیرجند دانست و ادامه داد: با وجود مکاتبات مرکز بهداشت این مشکل هنوز وجود دارد.

پسماندهای بیمارستانی بیرجند همچنان غیراصولی دفع می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمدزمان ابطحی پیش از ظهر امروز در کار گروه سلامت و امنیت غذایی بیرجند با بیان این‌که روز گذشته وزیر بهداشت نسبت به افزایش بیماری ایدز در کشور هشدار داد، اظهار داشت: در طی 11 سال اخیر این بیماری 9 برابر افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که یکی از دلایل وقوع سونامی ایدز در کشور ممانعت از اطلاع‌رسانی به موقع توسط آسیب‌شناسان اجتماعی بوده است، ادامه داد: همچنین وضعیت نامناسب انگل‌زدایی از ایدز و دشنام اجتماعی به مبتلایان این بیماری عواملی برای مخفی‌کاری و در نتیجه گسترش این بیماری در کشور بوده است.

آموزش عمومی اهرم اصلی پیشگیری

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند رفتارهای پرخطر جنسی، انتقال از مادر به فرزند و اعتیاد تزریقی را مثلث شوم انتقال ویروس اچ‌آی‌وی در کشور دانست و گفت: آموزش‌های عمومی و در اختیار گذاشتن ابزار پیشگیری دو اهرم اصلی در جلوگیری از گسترش این بیماری است.

ابطحی با بیان این‌که در سال‌های اخیر سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تهیه و تدوین شده است، اذعان داشت: یکی از سیاست‌های اصلی این سند آموزش دانش‌آموزان در خصوص مسائل بهداشتی و زیست‌محیطی براساس آموزه‌های دینی و تربیتی است.

وی توجه دولت جدید به سرمایه‌های اجتماعی، مشارکت مردم و سمن‌ها را عواملی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و یادآور شد: شاه کلید پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی افزایش سرمایه‌های اجتماعی است.

کاهش ابتلا به سل در 60 سال گذشته

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند با بیان این‌که باید فعالیت‌های زیادی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی انجام شود تا سرمایه‌های اجتماعی بالا رود، تصریح کرد: اگر نگاه‌ها به افزایش سرمایه‌های اجتماعی باشد آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق و ایدز کاهش می‌یابد.

ابطحی با بیان این‌که میزان ابتلا به بیماری سل طی 60 سال گذشته از 90 به 10 هزار کاهش یافته است، متذکر شد: این در حالی است که جمعیت 60 سال پیش ایران یک پنجم جمعیت فعلی بوده است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر متوسط ابتلا به سل در ایران 13 تا 17 نفر در هر 100 هزار نفر است، اضافه کرد: موارد سل مقاوم به درمان در کشور بسیار اندک بوده که این مقدار نیز از کشورهای افغانستان و آذربایجان وارد شده است.

دفع پسماندهای بیمارستانی مشکل بهداشت بیرجند

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند شیوه نامناسب دفع پسماندهای بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مطب‌ها را یکی از مشکلات اساسی بهداشت بیرجند دانست و ادامه داد: با وجود مکاتبات مرکز بهداشت این مشکل هنوز وجود دارد.

ابطحی فاضلاب‌های خانگی که توسط تانکرها حمل شده و در نقاط نامعلوم رها می‌شود را یکی دیگر از مشکلات بهداشتی این شهرستان عنوان کرد و افزود: در جلسه‌ای که به این منظور برگزار شد مقرر شد تا تکمیل شبکه فاضلاب شهری زمینی مورد تایید محیط زیست، منابع طبیعی و امور آب برای دفع فاضلاب‌های خانگی آماده‌سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: با گذشت پنج‌ماه از زمان جلسه تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

انتهای پیام/69010/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول