اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل انتقال خون استان همدان:

ابتلا به اچ‌آی‌وی از طریق تزریق خون در استان همدان وجود ندارد

مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: در دو سال گذشته آلودگی به ویروس اچ‌آی‌وی در استان همدان از طریق تزریق خون آلوده وجود نداشته است.

ابتلا به اچ‌آی‌وی از طریق تزریق خون در استان همدان وجود ندارد

افشین محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به هفته مبارزه با بیماری ایدز اظهار کرد: خطرناک‌ترین و سریع‌ترین راه انتقال بیماری ایدز از راه خون آلوده است که در واقع با یک بار تزریق خون آلوده ابتلا به بیماری نزدیک به 100 درصد خواهد بود.

وی از کاهش انتقال بیماری ایدز از راه فرآورده‌های خونی در ایران خبر داد و افزود: با شیوع بیماری ایدز از راه ورود خون آلوده به ایران طی سال‌های قبل، این امر کاهش یافته و عواملی از جمله‌ سرنگ آلوده، ارتباط جنسی نامشروع و انتقال از مادر به کودک بیشتر نمایان شده است.

مدیرکل انتقال خون استان همدان افزود: متأسفانه عدم رعایت نکات بهداشتی در ایران طی چند سال اخیر ابتلا به بیماری ایدز را بیشتر فراهم کرده است.

وی با بیان این که در کشور کمتر از نیم درصد آلودگی به بیماری ایدز از راه انتقال خون آلوده در کشور است، گفت: بر اساس برنامه سازمان انتقال خون در راستای سیاست جهانی و اداره استاندارد، مهم‌ترین راه پیشگیری بیماری در سال‌های گذشته تهیه خون سالم بوده است.

محمدی با اشاره به برنامه‌های انتقال خون در مبارزه با بسیاری از بیماری‌ها خاطرنشان کرد: افراد در صورت تمایل به اهداء خون باید از شرایط اهدا، مشاوره و آزمایش برخوردار باشند و بیش از 20 درصد از مراجعه کنندگان روزانه به انتقال خون، با مشاهده موارد مشکوک به هر نوع بیماری اجازه اهداء خون نخواهند داشت.

وی بیمه شدن محصولات سازمان انتقال خون را در راستای تزریق خون سالم مهم دانست و تصریح کرد: همه محصولات سازمان، بیمه شده‌اند و کاملاً سالم و دارای اطمینان هستند.

مدیرکل انتقال خون استان همدان از عدم آلودگی افراد به ویروس اچ‌آی‌وی  از طریق تزریق خون آلوده در استان همدان طی سال 91 و 92 خبر داد و افزود: افزایش اهداء کنندگان مستمر که بالاترین شاخص سلامت را دارند، کمک فراوانی را به سالم بودن خون داشته و تاکنون موردی مشکوک به بیماری ایدز از راه تزریق خون آلوده در استان وجود ندارد.

وی در پایان سیاست سازمان انتقال خون کشور را به صفر رساندن درصد ابتلا به بیماری ایدز را از اهدای خون دانست و گفت: با برنامه‌های سازمان یافته می‌توان این امر را به صفر رساند.

انتهای پیام/89026/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول