اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

آموزش مهمترین مسئله برای پیشگیری از ایدز است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: آموزش و آگاهی افراد در مورد نحوه ابتلا و پیشگیری از بیماری ایدز مهم‌ترین مسئله است.

آموزش مهمترین مسئله برای پیشگیری از ایدز است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهرداد فرخ‌نیا ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته ملی اطلاع‌‌رسانی ایدز اظهار داشت: یکی از مباحث بسیار حساس در مورد مسئله ایدز، آموزش و آگاهی افراد در مورد ابتلا و پیشگیری از این بیماری است.

وی بیان داشت: در علم پزشکی هیچ بیماری به اندازه ایدز پیچیده نیست که همه زمینه‌های علمی، اجتماعی، اقتصادی و ... را در بر بگیرد.

فرخ‌نیا افزود: کنترل دشوار، عواقب ناگوار و هزینه‌های بالای درمانی ایدز، این بیماری را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهد، زمانی که ایدز در جامعه‌ای از حدی بالاتر رود، چارچوب آن کشور را از هم می‌پاشد.

وی تصریح کرد: تصور عموم بر این است که فرد مبتلا به ایدز محکوم به مرگ است، اما در صورتی که این بیماری به موقع تشخیص داده شده و تحت درمان قرار گیرد، فرد می‌تواند زندگی عادی داشته باشد.

فرخ‌نیا با بیان اینکه در زمینه آموزش دچار ضعف هستیم، گفت: آموزش کنترل بیماری ایدز در مدارس امکان ندارد و در دانشگاه‌ها نیز به سختی انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: مطبوعات و رسانه‌ها نیز با محدودیت کاری در زمینه ایدز نیز مواجه هستند، لذا در زمینه آموزش با ضعف روبه‌رو هستیم.

فرخ‌نیا تصریح کرد: در زمینه درمان بیماری ایدز موفق‌تر عمل کرده‌ایم، اما در بخش شناسایی افراد مبتلا و پیشگیری باید تلاش بیشتری شود.

وی گفت: ایدز به دلیل اینکه در گروه‌های سنی، جنسیتی و فرهنگ‌های مختلف وجود دارد، لذا باید همه آحاد جامعه را در آموزش قرار داد.

انتهای پیام/80017/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول