اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه پزشکی کرمان:

بیماری ایدز پدیده اجتماعی است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ایدز تنها مشکل بهداشتی و درمانی نیست، بلکه به عنوان پدیده اجتماعی محسوب می‌شود.

بیماری ایدز پدیده اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی‌اکبر حقدوست ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موج دوم انتقال بیماری ایدز در دهه 70 و به واسط تزریق‌های آلوده رشد کرد، اظهار داشت: موج سوم بیماری ایدز از سال 86 از طریق تماس‌های جنسی به راه افتاد.

وی ابراز داشت: برخی از موارد انتقال بیماری ایدز از مصرف‌کننده‌های تزریقی مبتلا به بیماری به همسران آنها انجام می‌شود و در نهایت به فرزندان آنها منتقل می‌شود.

حقدوست تصریح کرد: ارتباط‌های جنسی خارج از چارچوب خانواده موجب شده که این ویروس به حالت گسترده درآید و این مسئله بسیار خطرناک است.

وی افزود: در حین اینکه باید به باورهای شرعی و ملی خودمان اهمیت دهیم، توجه داشته باشیم که فراموش کردن این پدیده مشکلات عدیده‌ای به وجود می‌آورد که ضربات جبران‌ناپذیری در آینده جامعه دارد.

حقدوست گفت: زمانی که گروهی از افراد خواسته یا ناخواسته به بیماری ایدز مبتلا می‌شوند، ضرر ناشی از آن تمام جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به هزینه‌های درمانی بیماری ایدز و رشد فزاینده آن ابراز داشت: با روند رو به رشد کنونی بیماری ایدز در آینده باید درصد قابل توجهی از بودجه سلامت کشور را به این بیماری اختصاص دهیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: ایدز تنها مشکل بهداشتی و درمانی نیست، بلکه به عنوان پدیده اجتماعی محسوب می‌شود که زندگی فرد مبتلا و اطرافیان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: فرزندانی که ناخواسته و از والدین خود به بیماری ایدز مبتلا می‌شوند در مدرسه و ارتباطات خود با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.

حقدوست تصریح کرد: مدیترانه شرقی بیشترین رشد بیماری ایدز را در جهان دارد و ایران نیز از آن مبرا نیست، نباید چشم خود را به روی این مسئله ببندیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطر نشان کرد: کم‌توجهی و عدم توجه به مسئله گسترش بیماری ایدز صدمه‌های زیادی را به جامعه وارد می‌کند.

حقدوست گفت: در حال حاضر موج دوم و سوم انتقال ایدز در جامعه با یکدیگر عمل می‌کند، یعنی مصرف‌کننده‌های تزریقی آلوده به بیماری، این ویروس را به همسران خود و در نتیجه فرزندان انتقال می‌دهند.

وی افزود: همه باید آگاه باشیم که وظیفه اخلاقی و ملی است که باید با توجه به ارزش‌های دینی و فرهنگی خود این خطر بزرگ را مهار کنیم.

انتهای پیام/80017/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول