اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:

گرایش به مبانی قرآن جوانان ما را سرآمد دنیا می‌کند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: گرایش جوانان و نوجوانان ما به قرآن و مبانی ارزشمند آن نسل آینده ما را سرآمد در تمام عرصه‌ها می‌کند.

گرایش به مبانی قرآن جوانان ما را سرآمد دنیا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری‌نظری عصر امروز در آیین اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در اردبیل اظهار داشت: گرایشی که امروز اقشار مختلف جامعه به قرآن، معارف و مبانی آن دارند، می‌تواند جامعه اسلامی ما را به سمت سلامت و رستگاری واقعی رهنمون کند که پایبندی به این اصول از ضروریات است.

وی تصریح کرد: افرادی که در مسابقات مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافته بودند در یک رقابت تنگاتنگ و با حضور داوران برجسته استانی در هر رشته سه نفر به مرحله بعدی راه یافتند.

مشهوری‌نظری در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز برگزار شد که در نهایت نفرات برنده و برتر در بخش خواهران و برادران توانستند به مرحله کشوری راه یابند.

نفرات برتر زیر 16 سال قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه این دوره از رقابت‌ها در دو رده سنی زیر و بالای 16 سال در دو بخش خواهران و برادران در مسجد قدس اردبیل برگزار شد، اضافه کرد: این دوره از مسابقات با همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در شش رشته حفظ کل قرآن کریم، حفظ 20 جز، حفظ 10 جز، حفظ پنج جز، ترتیل و قرائت میان افرادی که توانسته بودند به عنوان نفرات برتر در دوره شهرستانی به مرحله استانی راه یابند، برگزار و نتایج توسط داوران اعلام شد.

مشهوری‌نظری بیان کرد: در بخش برادران زیر 16 سال در رشته قرائت علی قهرمانی اول، محراب مریخی دوم، سالار اکبرزاده سوم شدند و همچنین در رشته ترتیل در همین رده سنی مهدی حلیمی، علی بوداقی و محمدرضا خیاط محبی به ترتیب اول تا سوم شدند.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: رشته حفظ پنج جز نیز محمد صادق محبوبی اول، محمدرضا احدزاده دوم و حامد جلالت سوم شدند و در رشته 10 جز نیز مهدی مهدوی، عباس اروج‌زاده و مرتضی نظری به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

این مسئول ادامه داد: در رشته حفظ 20 جز نیز میلاد مظلومی و محمدحسین عیوضی‌پور و حسین رضایی مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و توانستند به مرحله بعدی راه یابند و نیز در حفظ کل قرآن کریم در رده سنی زیر 16 سال محمدحسین رحمانی اول شد و امیر رضا صالح‌پور و امیرمحمد علیزاده به رتبه‌های دوم و سوم اکتفا کردند.

مشهوری‌نظری گفت: در زیر 16 سال خواهران نیز در رشته حفظ پنج جز سارا پناهی، اسما معقولیان و فاطمه نصرتی توانستند مقام‌های برتر را از آن خود کنند و در حفظ 10 جز نیز در همین رده سنی خانم‌ها فاطمه اسلامی اول، کیمیا سر رشته‌داری و مهدیه جباری به ترتیب دوم و سوم شدند.

وی در ادامه افزود: در رشته قرائت رقیه پارسا، فاطمه بابازاده و فینا عبدلی به ترتیب اول تا سوم شدند و در رشته ترتیل هم در بخش خواهران زیر 16 سال زهرا غفارزاده اول، فاطمه نیازی دوم و آیلار کامرانی سوم شدند.

نفرات برتر بالای 16 سال مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در رده سنی بالای 16 سال نیز مسابقات در شش رشته در بخش خواهران و برادران برگزار شد که نفرات برتر به مرحله بعدی سی و ششمین دوره مسابقات راه یافتند که در بخش برادران سجاد کاووسی، مهدی صلاحی و یاسر حسین‌پور جایگاه خود را به عنوان نفرات اول تا سوم در رشته قرائت حفظ کردند.

مشهوری‌نظری خاطر نشان کرد: در رشته ترتیل بهنام رحمانی اول، غلامرضا عالی نسب دوم و رامین احمدپور سوم شدند، همچنین در حفظ کل قرآن کریم بهزاد هژبری و عسگر جاهد توانستند با کسب رتبه حائز اهمیت به مرحله بعدی راه یابند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در رشته حفظ 20 جز نیز اصغر دین دوست اول، سجاد بدیرخانی دوم و حمید پارسایی سوم شدند و در حفظ 10 جز نیز رامین رستمی اول، امین هاشمی دوم و کریم ایزدی به رتبه بعدی دست یافت.

مشهوری‌نظری بیان کرد: همچنین در بخش خواهران در رده سنی بالای 16 سال زهرا مهدوی، کبری احمدزاده و رقیه عالیش‌زاده در رشته ترتیل مجوز حضور در مرحله بعدی را گرفتند و سعیده بابازاده، نشانه پژوهان و فاطمه سعادتی در بخش قرائت به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

این مسئول یادآور شد: در رشته حفظ کل قرآن کریم اکرم دادخواه اول شد و رقیه باقری با یک رقابت تنگاتنگ به رتبه دومی رضایت داد و همچنین زینب آقازاده سوم شد.

وی ادامه داد: در رشته حفظ 20 جز معصومه عزیزی، فاطمه قربانی و مومنه کریم‌پور به ترتیب اول تا سوم شدند و در نهایت در رشته حفظ 10 جز قرآن کریم نیز رقیه ابراهیمی نفر اول شد و طبق نظر داوران رقیه کریمی در رده دوم جای گرفت و افسانه ابراهیمی به مقام سومی رضایت داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در پایان سخنان خود گفت: نتایج رشته مفاهیم سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم (مرحله استانی) به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/62006/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول