اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن نیروی انتظامی:

45 هزار نفر در طرح سراسری حفظ قرآن کریم ثبت‌نام کردند

مسئول دارالقرآن و حدیث‌سازی عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: امسال تاکنون بیش از 45 هزار نفر در طرح سراسری حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند.

45 هزار نفر در طرح سراسری حفظ قرآن کریم ثبت‌نام کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، محسن عمادی صبح امروز در آیین طرح سراسری حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم و چهارمین طرح جامع حافظان 1 و 3 جزء که با حضور 47 نفر از کارکنان و خانواده انتظامی شهرستان‌های دشتی، کنگان، دیر، عسلویه و جم در تالار فرهنگسرای شهید شهریاری خورموج برگزار شد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ریشه‌دار شدن فرهنگ قرآنی در کشور با تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی اظهار داشت: بحث مهم حفظ قرآن در ادارات دولتی و نهادها که یک مطالبه بجا در کشور بود، پیگیری شد.

مسئول دارالقرآن و حدیث‌سازی عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی افزود: در کشوری مثل لیبی با جمعیتی معادل 6 میلیون نفر حدود یک میلیون حافظ کل قرآن وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش پلیس برخی از کشورهای اسلامی وقتی می‌خواهند در مدارج و درجات بالا قرار گیرند حتماً باید محفوظاتی از قرآن داشته باشند.

عمادی افزود: کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران که طلایه‌دار کشورهای اسلامی است قطعاً پرداختن به امر حفظ قرآن باید در اولویت قرار گیرد. در نیروی انتظامی برنامه‌ریزی کردیم که از جمعیت 10 میلیون نفری، 130 هزار نفر در طرح حفظ قرآن قرار گیرند. در سال 89 این طرح شروع و دو هزار و 350 نفر در این طرح ثبت‌نام و در آزمون‌ها شرکت کردند. در سال 90 تعداد دو هزار و 363 نفر در سال 91 تعداد سه هزار و 254 نفر ثبت‌نام کردند.

مسئول دارالقرآن و حدیث‌سازی عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی یادآور شد: در سال 92 با برنامه‌ریزی خاصی که شد و تاکید فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و ریاست محترم سازمان، طرح حفظ سراسری جزء سی‌ام مطرح و سهمیه 37 هزار نفری برای کل کشور در نظر گرفته شد.

وی افزود: امسال تاکنون بیش از 45 هزار نفر در طرح سراسری حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند.

عمادی بیان داشت: از روز چهارم آبان ماه آزمون‌ها شروع شده که ما نخستین مکانی که آموزش آن برگزار کردیم در مرکز آموزش درجه‌داری ثامن‌الائمه مشهد بود.

وی تصریح کرد: در تمام یگان‌های نیروی انتظامی اعم از فرمانده نیروی انتظامی استان‌ها، شهرستان‌ها، مراکز آموزش درجه‌داری، آموزش سربازی، یگان‌های بلافصل ناجا تا مرزبانی‌ها این طرح آغاز شده است.

عمادی با بیان اینکه این طرح تا اواسط بهمن ما ادامه پیدا خواهد کرد تاکید کرد: در حال حاضر در چهار استان مناطق مرزی کشور آزمون قرآن برگزار شده است و در این چهار استان مرزی بیش از 2 هزار نفر در آزمون‌ها شرکت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در سه حوزه استان بوشهر که شامل بوشهر، دشتستان و دشتی است این طرح در حال اجراست و با توجه به دهکده قرآنی چارک توقع ما این است که سال آینده تعداد بیشتری در این طرح حضور پیدا کنند.

عمادی با اشاره به اینکه عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از این طرح حمایت مادی و پشتیبانی خواهد کرد، افزود: در زمینه مالی و پشتیبانی هیچ محدودیتی در زمینه قرآنی وجود ندارد.

رهام رضایی فرمانده انتظامی دشتی نیز گفت: اگر می‌خواهیم به راه راست هدایت شویم باید قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام علی ضماهنی مسئول عقیدتی سیاسی انتظامی دشتی نیز گفت: شهرستان دشتی میزبان چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر در طرح سراسری حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم و چهارمین طرح جامع حافظان یک و سه جزء قرآن در خورموج است.

انتهای پیام/66001/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول