اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان:

حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی نیازمند مشارکت دهیاران و شوراها است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دلیجان بر مشارکت جدی دهیاران و اعضای شوراها در حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی که از مواهب بی‌بدیل و بسیار ارزشمندی است، تأکید کرد.

حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی نیازمند مشارکت دهیاران و شوراها است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علیرضا تقی‌ملا بعد از ظهر امروز در همایش دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای دلیجان، گفت: حفظ و حراست از منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی است و همه باید خود را در برابر آن مسئول بدانند.

وی تصریح کرد: منابع طبیعی نعمت‌های ارزشمند خدادادی هستند که اگر قدر آنها را به خوبی ندانسته و در حفظ و نگهداری از آنها دقت نکنیم، شکر نعمت به جای نیاورده‌ایم.

رئیس اداره منابع طبیعی دلیجان با تأکید بر اینکه منابع طبیعی به تنهایی نخواهد توانست در امر حفظ و حراست از منابع طبیعی موفق عمل کند، خاطرنشان کرد: بدون مشارکت مردم و دستگاه‌ها امکان نگهداری از منابع طبیعی وجود نداشته و این امر امکان‌پذیر نخواهد بود.

تقی‌ملا بیان داشت: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها با توجه به ارتباط تنگاتنگی که با مردم روستاها دارند، می‌تواند در این زمینه به یاری منابع طبیعی آمده و در امر فرهنگ‌سازی سهیم باشند.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی نیز در ادامه این همایش گفت: منابع طبیعی به ویژه جنگل‌ها، فضاهای سبز و منابع آب نه فقط نیاز نسل امروز می‌باشد بلکه لازمه حیات عصرها و نسل‌های فردا است.

حمیدرضا مرادی متذکر شد: بهره‌برداران و مجریان طرح‌های مرتع‌داری نقش موثری در حفظ، احیا و بهره‌برداری صحیح از منابع طبیعی دارند که باید به نقش خود عمل کنند.

وی اظهار داشت: سالانه بیش از یک میلیون اصله نهال با حدود 20 گونه درختان غیر مثمر جنگلی به همراه نهال صنوبر سریع‌الرشد (پس از 10 سال قابل برداشت است) مقاوم و سازگار با شرایط استان توسط منابع طبیعی تهیه و آماده توزیع است که برای توسعه فضای سبز می‌توان این نهال‌ها را به صورت رایگان تامین و کشت کرد.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی بر ضرورت نگهداری از عرصه‌های طبیعی و مراتع تأکید کرد و گفت: چرای بیش از حد دام در مراتع مشکلات بسیاری را برای مراتع به وجود می‌آورد که دهیاران باید در این زمینه به فرهنگ ‌سازی بپردازند.

انتهای پیام/87005/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول