اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه مازندران خبر داد

تحصیل 250 هزار دانشجو در 130 دانشگاه مازندران

رئیس دانشگاه مازندران گفت: مازندران 250 هزار دانشجو دارد که هم‌اکنون در بیش از 130 دانشگاه و موسسات مشغول تحصیل هستند و این نشان‌دهنده اهمیت علم و دانش در جمهوری اسلامی است.

تحصیل 250 هزار دانشجو در 130 دانشگاه مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، احمد احمدپور بعدازظهر امروز در مراسم اختتامیه نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی یادواره 240 شهید دانشجوی مازندران اظهار داشت: نخستین المپیاد فرهنگی ـ ورزشی، یادواره 240 دانشجوی شهید مازندران با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره دانشجویان شهید دانشگاه‌های مازندران، معرفی و شناساندن شخصیت و منش شهدا به دانشجویان، توسعه فرهنگ اصیل ایثار و شهادت و تقابل با جنگ نرم استکبار جهانی به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار شد.

احمدپور با اشاره به اهمیت ورزش گفت: عبارت عقل سالم در بدن سالم موید اهمیت موضوع ورزش در زندگی انسان‌هاست، بنابراین دانشجو باید در کنار تعلیم و تهذیب، ورزش را هم سرلوحه خود قرار دهد.

وی افزود: سه توصیه مقام معظم رهبری به قشر جوان این بوده که جوانان باید تحصیل، تهذیب و ورزش را در زندگی خود داشته باشند و در این میان تحصیل باید در سرلوحه کاری دانشجویان قرار گیرد.

رئیس دانشگاه مازندران تصریح کرد: در جمهوری اسلامی گسترش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در دستور کار دولت قرار گرفت، به‌ طوری که در فاصله 34 سال بعد از انقلاب تعداد دانشجویان از 175 هزار نفر در سال تحصیلی 58-1357 اکنون به 4 میلیون و 400 هزار نفر رسیده است، که رشد 23 درصدی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: مازندران 250 هزار دانشجو دارد که هم‌اکنون در بیش از 130 دانشگاه و موسسات مشغول تحصیل هستند و این نشان‌دهنده اهمیت علم و دانش در جمهوری اسلامی است.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه مازندران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: اگر تیم مذاکره‌کننده ما در جمع 1 + 5 توانست از تمامیت کشور و حقانیت ایران دفاع کند مدیون ایثارگری بسیجیان و جان برکفان هشت سال دفاع مقدس است.

وی افزود: تقدیم بیش از 10 هزار شهید مازندران به انقلاب اسلامی نمایانگر حضور همه‌جانبه مردم استان و به ویژ‍ه بسیجیانی است که دین خود را به انقلاب ادا کردند.

رئیس دانشگاه مازندران در پایان با قدردانی از بسیج دانشجویی استان و دست‌اندرکاران نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی یادآور شد: برگزاری این‌گونه المپیادها گامی در راستای یادداشت جوانان شهید دانشجوی استان مازندران باشد.

انتهای پیام/86025/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول