اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

مانور زلزله و ایمنی در مدارس گلستان برگزار شد

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: همزمان با سراسر کشور، مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس سطح استان برگزار شد.

مانور زلزله و ایمنی در مدارس گلستان برگزار شد

قاسم سمیعی در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: با همکاری آموزش و پرورش گلستان، این مانور امروز راس ساعت 10 صبح در تمامی مدارس استان با همکاری دستگاه‎های عملیاتی و امدادی اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم با به صدا در آمدن آژیر از طریق رادیو، دانش‌آموزان اقدام به پناه‌گیری کرده تا بتوانند در زمان حادثه واکنشی مناسب در برابر حادثه زلزله داشته باشند.

سمیعی یادآور شد: در این مانور دانش‎آموزان پس از پناه‎گیری، آرام آرام از محیط داخل مدرسه خارج و در صفوفی منظم با رعایت احتیاط به سمت خارج از محیط آموزشی حرکت کرده و در داخل حیاط مدرسه مستقر شدند.

مانورهای آموزشی باید به شکل مستمر برگزار شود

وی ادامه داد: با هدف ایجاد آرامش و جلوگیری از استرس و پراکندگی آنان، دانش‎آموزان در مکان امن، دایره‎هایی را تشکیل داده و در این دایره‎ها به شکل دسته جمعی دور هم جمع و منتظر آرام شدن شرایط بعد از حادثه شدند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر این موضوع که آموزش باید مستمر باشد، تصریح کرد: نباید تنها در زمان‎هایی که در تقویم رسمی به آن اشاره شده به فکر آموزش باشیم بلکه این نوع مانورها که با هدف آمادگی برگزار می‎شود باید تداوم یابد.  

سمیعی یادآور شد: توجه به مدارس به عنوان خانه دوم دانش آموزان و برنامه‎ریزی آموزش در آن با نگاه به آینده، می‎تواند کل جامعه را در برابر حوادث طبیعی بیمه سازد.

تداوم طرح مقاوم‎سازی غیر سازه‎ای نیازمند همکاری آموزش و پرورش و تامین اعتبار

وی متذکر شد: این موضوع باید توام با توجه به مقاوم‎سازی ساختار سازه‎ای و غیرسازه‎ای باشد که البته در این مورد به ویژه مباحث غیر سازه‎ای نیازمند توجه و کار بیشتر هستیم.

سمیعی با اشاره به مقاوم‎سازی غیر سازه‌ای در 30 مدرسه از مدارس شهر گرگان افزود: از سال 1386 تا 1389 در قالب طرح ارتقای ظرفیت‎های مدیریت بلایای طبیعی در این تعداد مدارس در شهر گرگان مقام‎سازی غیرسازه‎ای انجام گرفت.

وی ادامه داد: این طرح با همکاری آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در 150 مدرسه این شهر اجرایی شده است.

سمیعی تصریح کرد: تداوم اجرای چنین طرح‎هایی در استان نیازمند همکاری سازمان آموزش و پرورش استان و شهرستان‎ها و تامین اعتبار مورد نیاز است.

انتهای پیام/83002/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول