اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات هرمزگان خبر داد

صدور مجوز برای صید فانوس ماهیان در هرمزگان

مدیرکل شیلات هرمزگان از صدور مجوز صید برای نخستین کشتی صید فانوس ماهیان با مالکیت کاملا ایرانی در آب‌های این استان خبر داد.

صدور مجوز برای صید فانوس ماهیان در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دکتر قدرت میرزاده صبح امروز در نشستی با بیان اینکه آب‌های عمیق دریای عمان و منطقه انحصاری اقتصادی حوزه دریا مکران (منطقه غرب دریای عمان) ذخایر مناسب و قابل برداشتی از ماهیان صنعتی به ویژه فانوس ماهیان دارد گفت: کشتی صیادی «اطلس خرمشهر» توسط بخش خصوصی و با همکاری شیلات خریداری و به منظور بهره‌برداری مطلوب‌تر از پتانسیل ویژه فانوس ماهیان در استان هرمزگان به ویژه منطقه یاد شده به کارگیری شده است.

وی با بیان اینکه شناور یادشده بیش از 42 متر طول، 9 متر عرض و هزار و 900 اسب بخار قدرت دارد افزود: شناور یادشده با سه تونل انجماد دارای ظرفیت سردخانه‌ای بیش از 300 تن است.

این مقام مسئول افزود: سالن عمل‌آوری مجهز به دستگاه شست‌وشوی ماهی، سورت جداکننده ضایعات ماهی است و کنترل تمامی قسمت‌ها از کابین فرماندهی و عدم نیاز به نفرات بر روی دکل را از دیگر مزایا و امکانات این شناور است.

مدیرکل شیلات هرمزگان تصریح کرد: ایجاد اشتغال، تامین نهاده‌های مورد نیاز در بخش‌های فرآوری و پودر ماهی، ارتقای جایگاه صیادی استان، افزایش تولید فرآورده‌های صید مانند پودر ماهی و ارز آوری را از جمله محاسن ملحق شدن این شناور صیادی به ناوگان صیادی هرمزگان خواند.

میرزاده با اشاره به اینکه توان اشتغال صیادی در حوزه سنتی صید اشباع شده است و دیگر امکان افزایش ظرفیت آن به دلیل محدود بودن منابع آبزیان در روش صید سنتی وجود ندارد تصریح کرد: روی آوردن به صید در آب‌های عمیق و دور و همچنین صید صنعتی از بهترین راهکارها در این راستاست.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه این استان از منابع عظیم فانوس ماهیان بهره‌مند است گفت: به همین منظور از سرمایه‌گذاران صیادی در این بخش‌ها به خوبی استقبال می‌کند.

وی در ادامه افزود: علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بخش صید می‌توانند در بخش صید فانوس ماهیان، صید تون ماهیان و صید به روش لانگ لاین سرمایه‌گذاری کنند.

این مسئول با اشاره به کیفیت بالای پودر ماهی تولید شده از فانوس ماهیان اظهار داشت: کشور ما یکی از وارد‌کنندگان پودرهای ماهی است که با در اختیار داشتن چنین شناورهای صیادی در کنار ذخایر غنی موجود از این‌گونه آبزیان می‌توانیم صرفه‌جویی ارزی زیادی داشته باشیم و حتی با صادرات صید ضمنی و پودر ماهی و سایر فرآورده‌ها ارزآوری نیز داشته باشیم.

انتهای پیام/88001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول