اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات هرمزگان:

شیلات تنها مسئولیت شناورهای ثبتی را بر عهده دارد

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه شیلات تنها مسئولیت شناورهای صیادی ثبت‌شده را بر عهده دارد، گفت: نظارت بر شناورهای غیرصیادی و ثبت‌نشده از وظایف شیلات خارج است.

شیلات تنها مسئولیت شناورهای ثبتی را بر عهده دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، قدرت میرزاده پیش از ظهر امروز طی نشستی اظهار داشت: در حال حاضر شناورهایی که اقدام به صید غیرمجاز می‌کنند غالبا شناورهایی هستند که اصلا پروانه و شماره ثبت صیادی ندارند و علاوه بر صید غیرمجاز اقدام به فعالیت‌های غیرقانونی دیگری هم می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه صید غیرمجاز خیانت به نسل آینده و نابودکننده ذخایر آبزیان است، افزود: نمی‌توان از شیلات انتظار داشت که بر تمام شناورها نظارت داشته باشد چراکه شیلات اصلا متولی این امر نیست و توان آن را هم ندارد.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به ورود چندین شناور به آب‌های سیریک و اقدام آنها به صید غیرمجاز تصریح کرد: مقابله با این شناورها و قانون‌شکنان باید از طریق متولیان امر صورت گیرد و شیلات به لحاظ قانونی می‌تواند مجوز صید آنها را ابطال کند و این در حالی است که آنها نه تنها مجوز صید ندارند بلکه مجاز به این کار هم نیستند.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت از مرزهای آبی و خاکی متولیان خاص خود را دارد، افزود: جلوگیری از ورود شناورها به آب‌های استان در وظایف شیلات نمی‌گنجد.

میرزاده با بیان اینکه صید و صیادی غیرمجاز از تهدیدهای بزرگ برای ذخایر با ارزش آبزیان و پایدار ماندن صید است، اجرای طرح ساماندهی شناورهای بدون هویت از سوی اداره‌کل شیلات و اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان و توجیه پیامدهای ناشی از صید غیرمجاز برای صیادان را از اهم اقدامات در این راستا خواند.

این مقام مسئول صید و صیادی غیرمجاز را از تهدیدهای بزرگ برای ذخایر با ارزش آبزیان و پایدار ماندن صید عنوان کرد و افزود: صدور مجوز و ساماندهی بیش از 4 هزار فروند شناور صیادی و 28 هزار نفر از جامعه صیادی، ایجاد 22 بندر پشتیبانی به منظور تمرکز صیادان و تسهیل خدمات‌رسانی به صیادان، راهبری و تدوین برنامه‌های عملیاتی برای مقابله با صید غیرمجاز، برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی، انجام هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی و دستگاه‌های ذی‌ربط برای برخورد با متخلفان از دیگر اقدامات این اداره‌کل در این زمینه است.

میرزاده با تاکید بر اینکه تلاش شبانه‌روزی یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان ستودنی است، خاطرنشان کرد: توانایی و بضاعت شیلات هرمزگان و یگان حفاظت از منابع آبزیان در همین حد است و مقابله با صید غیرمجاز و شناورهای غیربومی یاری و حمایت بیش از پیش مسئولان استان را می‌طلبد.

انتهای پیام/88001/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول