اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ترمیم اسکله صیادی خارگ / بارش 119 میلی‌متری در بزرگ‌ترین پایانه نفتی ایران

بارش 119 میلی‌متری در خارگ و ترمیم اسکله صیادی و تلاش تیم‌های امدادی در این جزیره استراتژیک از مهم‌ترین تحولات در مورد شرایط جوی در خارگ است.

ترمیم اسکله صیادی خارگ / بارش 119 میلی‌متری در بزرگ‌ترین پایانه نفتی ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، افزایش شدت باد و بارش باران در روز گذشته در جزیره خارگ، مشکلاتی را برای صیادان این جزیره به همراه داشت.

4 قایق غرق شده از آب بیرون کشیده شدند

علی قاسمی بخشدار ویژه جزیره خارگ و رئیس ستاد بحران این جزیره در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با وجود شدت بارندگی‌‎ها در سطح جزیره و البته با همکاری ویژه دستگاه‌ها و ادارات، تاکنون مشکل خاصی مبنی بر آب‌گرفتگی و یا مشکلاتی از این قبیل نداشته‌ایم.

وی افزود: تنها مشکل موجود، افزایش شدت باد و نفوذ موج به اسکله صیادی جزیره خارگ با توجه به عدم موج‌شکن بوده است که این مسئله موجب غرق شدن 4 فروند قایق صیادی و وارد آمدن خسارات کمی به آن‌ها شد که بلافاصله با همکاری شهرداری و شرکت ان.جی.ال، تدابیر لازم صورت گرفت و این قایق‌ها از آب بیرون کشیده شدند.

رئیس ستاد بحران خارگ تصریح کرد: در حال حاضر با همکاری سایر شرکت‌ها و ماشین‌آلاتی که در اختیار ما قرار داده شده است، در حال ترمیم اسکله صیادی هستیم تا با توجه به شرایط نامساعد جوی و وجود بادهای سهمگین، مانع از ایجاد خسارات احتمالی به شناورهای صیادی شویم.

افزایش 113 میلی‌متری بارش در جزیره خارگ

سپهری اهرمی رئیس اداره هواشناسی جزیره خارگ نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: به دنبال نفوذ سامانه بارشی که در روزهای گذشته بر آسمان جزیره حاکم شده است، شاهد باران‌های مناسبی در خارگ بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: این بارش‌ها بصورت پیوسته ادامه داشته است که اوج آن را در شب گذشته شاهد بودیم و با چرخش این سامانه پیش‌بینی می‌شود که طی امروز و فردا نیز شاهد باران‌هایی در سطح جزیره باشیم.

رئیس اداره هواشناسی جزیره خارگ عنوان داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، این سامانه از فردا به تدریج از منطقه خارج و همزمان با خروج آن، از شدت بارش‌ها نیز کاسته خواهد شد.

وی با اشاره به میزان بارندگی روزهای اخیر افزود: از زمان نفوذ این سامانه تاکنون شاهد بارش 119.5 میلی‌متر باران در خارگ بوده‌ایم که 18 میلی‌متر آن مربوط به شب گذشته بوده است

اهرمی خاطرنشان کرد: این بارش باران در قیاس با سال زراعی گذشته، یعنی از ابتدای مهرماه تا صبح 30 آبان 91، 113 میلی‌متر افزایش داشته است که این مقدار بارندگی تاکنون، نشان از افزایش چشمگیر میزان بارندگی در قیاس با سال زراعی گذشته داشته است.

وی با اشاره به دمای خارگ در حال حاضر گفت: در حال حاضر دمای جزیره خارگ با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در بیشترین دمای خود به 24 درجه سانتی‌گراد و در کمترین میزان به 14 درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد یافت.

رئیس اداره هواشناسی جزیره خارگ تصریح کرد: رطوبت نسبی هوا در حال حاضر با توجه به بارش باران در بیشترین میزان خود به 92 درصد و در کمترین حالت خود نیز به 64 درصد خواهد رسید.

انتهای پیام/66006/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول