اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

وجود 1329 امامزاده در مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از وجود یک‌هزار و 329 امامزاده و بقعه متبرکه در استان خبر داد و گفت: مازندران از نظر تعداد امامزادگان در ردیف دوم کشور قرار دارد.

وجود 1329 امامزاده در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت الاسلام ستار علیزاده با بیان اینکه در استان مازندران موقوفات و رقبات متعدد و قابل توجهی وجود دارد، افزود: موقوفات از سالیان بسیار دور و در سال‌های اخیر از سوی انسان‌های خیر برای اهداف والایی وقف شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران قدمت بعضی از موقوفات را به چند قرن دانست و بیان داشت: بعضی از موقوفات به‌صورت غیر قانونی و با تصویب قوانین غیر شرعی توسط سلاطین جور دست‌خوش تغییرات شده و از وقفیت خارج شده‌اند.

علیزاده یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فتوای تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه موقوفات باید به حالت وقفیت باقی و عمل به وقف شود،موقوفات به حالت وقفیت خود بازگردانده شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه مازندران از نظر تعداد موقوفات و رقبات از استان‌های شاخص کشور است،گفت: مازندران از نظر داشتن موقوفات رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داد.

علیزاده با بیان اینکه قرارداد نیات واقفان مازندران نیز از پراکندگی و تنوع زیادی برخوردار است، افزود: حدود 70 درصد درآمد موقوفات به اقامه عزاداری حضرت امام حسین (ع) اختصاص دارد .

وی تصریح کرد: ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های استان براساس شرح وظایف قانونی مسئولیت اداره امور این موقوفات را به عهده دارد و باید درآمد واقعی موقوفات را تحصیل و برابر مفاد وقف‌نامه و در چهار چوب نیات واقفان به مصرف برساند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از وجود یک‌هزار و 329 امامزاده و بقعه متبرکه در مازندران خبر داد و بیان داشت: مازندران از نظر تعداد امامزادگان پس از استان فارس در ردیف دوم کشور قرار دارد.

انتهای پیام/86003/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول