اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان:

آماده احداث کتابخانه روستایی در روستاها هستیم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان از آمادگی نهاد کتابخانه‌‌های استان در ایجاد کتابخانه روستایی در قالب طرح مشارکتی با همکاری متولیان امر خبر داد.

آماده احداث کتابخانه روستایی در روستاها هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، ارشاد استعدادی عصر امروز در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی تویسرکان در کتابخانه باقرالعلوم(ع) شهر سرکان، با تأکید بر اینکه کتاب و کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه در توسعه‌یافتگی مؤثر است، افزود: این موضوع مهم و بزرگ را نمی‌توان نادیده گرفت و باید همه در این راستا با همتی مضاعف ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در هشت ماه گذشته امسال از طریق ماده 117 بیش از 15 میلیون تومان به کتابخانه‌های عمومی تویسرکان کمک شده است، یادآور شد: در بخش تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های تویسرکان بیش از 50 درصد در قالب تنخواه تخصیص داده شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان، عملکرد کتابداران کتابخانه‌های تویسرکان را مناسب دانست و افزود: کتابخانه‌های تویسرکان در زمینه زیرساخت‌های سخت‌افزاری در استان در رتبه دوم تا پنجم قرار دارند.

به گفته وی بیش از 11 هزار جلد کتاب در 6 ماه نخست سال جاری برای کتابخانه‌های شهرستان ارسال شده است.

استعدادی در بخش دیگری از سخنان خود به آمادگی نهاد کتابخانه‌‌های استان در ایجاد کتابخانه روستایی در قالب طرح مشارکتی با همکاری متولیان امر اشاره کرد.

وی با اشاره به فعالیت ایستگاه‌های مطالعه در سطح استان گفت: فعال‌سازی ایستگاه مطالعه لبیک عملی به فرامین رهبری بود که نهاد کتابخانه عمومی بر آن اقدام کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان خاطرنشان کرد: هر ایستگاه مطالعه 12 هزار جلد کتاب با هزینه‌ای بالغ بر  24 میلیون تومان برای خرید کتاب نیاز دارد که در شهر تویسرکان یک ایستگاه در شهرداری فعال است.

وی در خصوص وضعیت سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه باقر العلوم شهر سرکان نیز تأکید کرد: در صورت تکمیل، سالن آمفی تئاتر کتابخانه شهر سرکان را در مدت یک ماه تجهیز می‌کنیم.

در این جلسه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با اهداء لوح سپاس و هدیه از نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد.

انتهای پیام/89010/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول