اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید از دادگستری استان البرز مطرح شد

درخواست استاندار البرز برای کاهش زمان بررسی پرونده‌های قضایی

استاندار البرز از مسئولان دادگستری و دادستانی این استان خواست تا تمهیداتی اتخاذ کنند که زمان بررسی و صدور احکام قضایی کاهش یابد.

درخواست استاندار البرز برای کاهش زمان بررسی پرونده‌های قضایی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید طاهر طاهری عالی‌ترین مقام اجرایی در البرز ظهر امروز برای نخستین‌بار پس از تصدی این سمت از دادگستری استان بازدید کرد.

استاندار البرز را در این بازدید مدیران دادگستری و دادستانی استان همراهی می‌کردند.

طاهری طی این مراسم چند ساعته از روند بررسی و رسیدگی به شکایات و دادخواست‌های مردم بازدید و با مراحل پیگیری پرونده‌های قضایی در استان البرز آشنا شد.

وی از مدیران دادگستری و دادستانی البرز خواست تا تمهیداتی را اتخاذ کنند که فرایند رسیدگی به شکایات مردم و صدور احکام قضایی کاهش یافته و بررسی پرونده‌های قضایی در کمترین زمان ممکن انجام شود.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه محاکم قضایی نقطه امید مردم برای ایفای حقوق آنها است، گفت: اگر قانون ملاک عمل باشد و مردم ببینند که در نهادهای قضایی تنها قانون است که حرف اول و آخر را می‌زند، امیدشان به آینده افزایش خواهد یافت.

طاهری با تقدیر از عملکرد قضات و کارکنان مراجع قضایی در استان البرز خاطر نشان کرد: تلاش‌های خوبی در این حوزه انجام شده و باید با کار بیشتر و عزم جدی برای ایفای حقوق مردم بیش از گذشته تلاش کنیم.

همچنین در این بازدید محمدصادق مهدوی‌راد مدیرکل دادگستری استان البرز توضیحاتی درباره‌ی امکانات دادگستری استان البرز، نیازها و کمبودها و تلاش‌های انجام‌شده برای رسیدگی به دادخواست‌های مردم و پرونده‌های قضایی ارائه کرد.

وی در بخشی از این بازدید با اشاره به فعالیت سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی در استان البرز گفت: در حال حاضر تمام پرونده‌ها و دادنامه‌های قضایی در این سامانه ثبت می‌شود که این اقدام نقش بسیار مهمی در کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی و تسریع در رسیدگی به دادنامه‌ها داشته است.

مدیرکل دادگستری استان البرز متذکر شد: تسریع در رسیدگی و بررسی پرونده‌ها و دادنامه‌ها در البرز نیازمند تامین اعتبارات و افزایش امکانات است که امیدواریم با برآورده شدن نیازهای موجود، در آینده نزدیک خدمات‌رسانی بیشتری به شهروندان داشته باشیم.

انتهای پیام/2302/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول