اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تویسرکان در مجلس عنوان کرد

درآمد پایین شهرداری‌های عامل ناتوانی در پرداخت نیم درصد کتابخانه‌ها

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: عمده درآمد کتابخانه‌ها از نیم درصد شهرداری است که در شهرهای کوچک به دلیل درآمد پایین اولویت‌های جاری خود را هم عملی نمی‌کنند.

درآمد پایین شهرداری‌های عامل ناتوانی در پرداخت نیم درصد کتابخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، محمد‌مهدی مفتح ظهر امروز در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی در شهر سرکان با بیان اینکه انس و توجه با کتاب از دیرباز مورد تأکید بوده است، اظهار کرد: ترویج و نهادینه شدن کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مردم سبب رشد و اقتدار جامعه می‌شود.

وی فرهنگ‌سازی در حوزه کتابخوانی را یک ضرورت دانست و افزود: همه باید با همکاری و تعامل همه جانبه در راستای ارتقای مطالعه با استفاده بهینه از امکانات و فرصت‌ها تلاش کنیم.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس یادآور شد: مطالعه مفید با اشاعه گسترده این فرهنگ در همه حوزه‌ها به ویژه نسل نوجوان و جوان با به کارگیری فناوری نوین برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری باید افزایش یابد.

وی افزود: خوشبختانه کتابخانه‌های عمومی شهرستان تویسرکان با تلاش مسئولان امر در ارائه خدمات و انجام وظایف رتبه بالایی را در استان برخوردارست، هر چند از لحاظ زیرساختی نیازمند توجه ویژه است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با بیان اینکه بخشی از مشکلات و نیازها به اعتبارات و بخشی هم به ساختار تعریفی کتابخانه‌ برمی‌گردد، گفت: عمده درآمد کتابخانه‌ها از نیم درصد شهرداری است که در شهرهای کوچک به دلیل درآمد پایین اولویت‌های جاری خود را هم نمی‌توانند عملی کنند.

وی افزود: همین امر هم باعث می‌شود کتابخانه‌ها در تأمین نیازها و پیشبرد اهدافشان با مشکل مواجه شوند.

مفتح ابراز کرد: بنده در نظر دارم طرح واریز نیم درصد شهرداری به صورت متمرکز به حساب کتابخانه‌های عمومی و توزیع از طریق این نهاد در بین مراکز کتابخانه‌ها را به مجلس ارائه دهم.

وی برطرف شدن مشکلات هم‌گرایی و وحدت کلمه را راهکاری راهبردی دانست و گفت: امیدواریم با همیاری همه مسئولان استانی و شهرستانی و مردم بتوانیم نیازهای کتابخانه باقرالعلوم(ع) هم حل و فصل شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر به بررسی مشکلات و نیازهای شهر سرکان در حوزه‌های دیگر از جمله درمان اشاره کرد و افزود: وضعیت بهداشت و درمان شهر سرکان با برنامه‌هایی که در دست اجرا داریم، سامان خوبی می‌یابد.

در این جلسه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با اهدای لوح سپاس و هدیه از نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد.

انتهای پیام/89010/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول