اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

حضور گسترده مردم در راهپیمایی جلوه دیگری از حماسه سیاسی بود

امام جمعه قروه گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی جلوه دیگری از حماسه سیاسی بود.

حضور گسترده مردم در راهپیمایی جلوه دیگری از حماسه سیاسی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا بعدازظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش قروه، گفت: ملت ایران و در رأس آن دانش‌آموزان، اوج بصیرت و زمان‌شناسی خود را به نمایش گذاشتند.

وی با تقدیر از این حضور حماسی، از آن به عنوان حضوری ویژه نام برد و افزود: ویژگی این حضور در آستانه ماه خون و قیام نشان‌دهنده ذلت‌ناپذیری ملت ماست.

امام جمعه قروه، این حضورهای ارزشمند را جلوه‌ای از تلألو فرهنگ حسینی برشمرد و افزود: این حرکت‌ها در مسیر تقابل حق و باطل، حاکمیت عادل با حکومت ظلم و جور و قسط و عدل با جور فساد است.

احیا از فرهنگ غنی عاشورا به مثابه مدرسه‌ای بزرگ نام برد و متذکر شد: این مکتب پرورش‌دهنده درس آموختگان بزرگی همچون امام خمینی(ره) است که با نورانیت حاصل از پیروی از این مکتب، اندیشه خود را جهانی کرد.

به گفته امام جمعه قروه، دلیل گرایش مستضعفان جهان به آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران به واسطه بهره‌مندی فرهنگ غنی عاشورایی است.

احیا با بیان اینکه تاثیر گسترده افکار و اندیشه‌های امام راحل با رنج و زحمات بسیاری شکل گرفته است، افزود: برافراشتن علم مبارزه با استکبار در عصر خفقان و استبداد، تنها از دانش‌آموخته مکتب حسینی بر می‌آمد.

وی تأکید کرد: در پرتو همین بینش والای امام راحل است که امروز ملت ما بیش از 30 سال از همه دنیا جلوتر است و این حقیقت را که سفارت آمریکا تنها یک مرکز دیپلماسی نیست بلکه لانه جاسوسی است در تسخیر سفارت آمریکا متبلور کرد.

امام جمعه قروه، فهم و بصیرت و آگاهی ملت ایران را بی‌نظیر دانست و گفت: بخشی از این حماسه‌آفرینی همچون همیشه تحت تاثیر رهنمودهای روشنگرانه مقام معظم رهبری اتفاق افتاد.

احیا افزود: بصیرت و آگاهی مردم به وسیله ارتباط قدرتمند معنوی با ولایت فقیه گره خورد و این حماسه شکل گرفت.

جایگاه انجمن اولیا و مربیان تبیین شود

امام جمعه قروه در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش و جایگاه انجمن اولیا و مربیان در ارتقای سطح تعلیم و تربیت، گفت: حذف برخی دیدگاه‌های نادرست نسبت به حضور اولیا در مدرسه که بر جنبه مادی تکیه دارد، گام نخست پیوند اولیا و مربیان است.

احیا با اشاره به رشد وسایل و ابزارهای تعلیم و تربیت در جامعه، تصریح کرد: امروز هوشمندسازی مدارس و تجهیز به ارتباطات نوین فناوری در آموزشگاه‌ها  آنها را پا به پای مراکز آموزش عالی کشور به پیش می‌برد.

وی عنوان داشت: با وجود اختصاص اعتبارات قابل توجه به بخش آموزش و پرورش، اما این اعتبارات بازهم پاسخگو نیست و تلاش همگانی را می‌طلبد.

امام جمعه قروه در پایان با تأکید بر تشکیل اتاق فکر انجمن اولیا و مربیان در مدارس، ابراز داشت: این نهاد تربیتی باید با ورود قانونمند به عرصه تعلیم و تربیت غنای خود را به دست آورد.

انتهای پیام/79009/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول