اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف استان البرز خبر داد

تشدید برخورد با اصناف متخلف در استان البرز

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف استان البرز از اجرای طرحی با هدف تشدید برخورد با اصناف متخلف در این استان خبر داد.

تشدید برخورد با اصناف متخلف در استان البرز

رمضان رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: از ابتدای سال جاری با توجه به شرایط و حساسیت حوزه اقتصادی، در استان البرز چند طرح نظارتی اجرا شده است.

وی تصریح کرد:‌ هدف از اجرای این طرح‌ها، نظارت بر عملکرد اصناف و توزیع کالاهای با کیفیت و استاندارد و همچنین نظارت بر قیمت‌گذاری‌ها بوده است.

این مسئول افزود: یکی از نقاط مثبت در اجرای طرح‌های نظارتی این بود که تمام بازرسی‌ها و نظارت‌ها با همکاری اتحادیه‌های مختلف صنفی در استان انجام شود.

رستمی افزود: این امر نشان‌دهنده تعامل و همکاری مدیریت اتحادیه‌ها با بازرسان و نهادهای نظارتی است که امیدواریم این تعامل در آینده با جدیت بیشتری پیگیری شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه آیا طرح نظارتی جدیدی در دست انجام است، گفت: طرح‌های بازرسی و نظارتی با توجه به شرایط موجود انجام می‌شود، به عنوان نمونه در دهه اول و دوم محرم نظارت‌های بیشتری بر عملکرد واحدهای صنفی مرتبط با تهیه و توزیع مواد غذایی خام و پخته انجام شد که این امر به دلیل افزایش تقاضای مواد غذایی در این ایام صورت گرفت.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف استان البرز افزود: بنابراین نظارت‌ها هرگز متوقف نمی‌شود و در ایام مختلف سال شاهد اجرای طرح‌های بازرسی و نظارتی ویژه هستیم.

*آغاز اجرای طرح زمستانی نظارت بر اصناف استان البرز

رستمی گفت: از ابتدای هفته جاری نیز طرح تشدید برخورد با متخلفان صنفی در استان، ویژه زمستان آغاز شده است و در زمان اجرای این طرح نظارت‌های بیشتری بر عملکرد واحدهای صنفی خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: در اجرای طرح زمستانی نظارت بر اصناف استان البرز، با واحدهای صنفی متخلف به ویژه توزیع‌کنندگان پوشاک برخورد قاطع‌ قانونی خواهیم داشت.

رستمی اضافه کرد: طرح فوق تا پایان دی‌ماه سال جاری با جدیت از سوی بازرسان انجام شده و در صورت مشاهده تخلف، با مدیران واحدهای صنفی متخلف برخورد قاطع قانونی خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: بازرسان اصناف اگر با تخلفاتی چون گرانفروشی، توزیع کالاهای بی‌کیفیت، عدم صدور فاکتور فروش و درج قیمت‌ها بر روی تمام کالاها مواجه شوند و تخلف حاد و شدید باشد بلافاصله پرونده‌ای را تشکیل و به مراجع قانونی ارسال خواهند کرد.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف استان البرز خاطرنشان کرد: در غیر این صورت ابتدا به واحد صنفی متخلف تذکر داده و در مراحل بعدی اقدام به برخورد قانونی خواهیم کرد و حتی از تداوم فعالیت واحدهای متخلفی که به تذکرات توجه ندارند، جلوگیری می‌شود.

*ضرورت همکاری مردم با بازرسان اصناف

رستمی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه برای اثرگذاری طرح‌های نظارتی چه وظایفی بر عهده مردم است، گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که مردم نباید از واحدهای صنفی گرانفروش خریداری کرده و اگر با مواردی چون گرانفروشی، کم‌فروشی و عدم رعایت حقوق مشتری مواجه شدند، نخستین اقدام آنها باید عدم خرید کالای مورد نیاز خود از این واحدها باشد.

وی تصریح کرد: به طور قطع هیچ طرحی بدون حمایت و همکاری مردم به نتیجه صحیح نمی‌رسد لذا مردم باید بازرسان و نهادهای نظارتی را در امر نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی حمایت کنند.

رستمی ادامه داد: در استان البرز شاهد همکاری خوب مردم و همچنین مدیران واحدهای صنفی هستیم، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز است که مردم مستندات و گزارش‌های خود را به بازرسان اصناف ارائه کرده و مطمئن باشند که این شکایات رسیدگی خواهند شد.

وی تاکید کرد: درج قیمت کالا بر روی تمام کالاها و همچنین صدور فاکتور فروش از جمله مسائلی است که همه واحدها باید رعایت کنند و انتظار داریم مردم در صورت مشاهده واحدهای متخلف این موضوعات را به ما اطلاع دهند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف استان البرز در پایان گفت: امیدواریم با تداوم همکاری‌ و تعامل مردم بتوانیم استان را در حوزه نظارت بر عملکرد اصناف به عنوان استان نمونه معرفی کنیم.

لازم به توضیح است، سامانه تلفنی 124 به طور شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی از عملکرد واحدهای صنفی است.

ضمن اینکه از سوی سازمان بازرسی و نظارت بر اصناف استان البرز، شماره تماس 32218154 الی 5 نیز برای این منظور در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/2302/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول