اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

اصناف بازوی مؤثر و توانمند اقتصاد کشور است

استاندار زنجان گفت: اصناف بازوی مؤثر و توانمند اقتصاد کشور است.

اصناف بازوی مؤثر و توانمند اقتصاد کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جمشید انصاری شامگاه سه‌شنبه در دیدار اعضای اتحادیه و هیئت رئیسه مجمع امور صنفی این استان با استاندار زنجان، اظهار داشت: ارتباط بین مجموعه اصناف، اتحادیه‌ها و مسئولان دولت در همین روال ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه تبادل تجربیات مدیران دولتی و مدیران اصناف منشا خیر و برکت برای مردم استان زنجان است، تصریح کرد: هیچ‎کس با مجموع اصناف بیگانه نیست چراکه همه مردم به صورت روزمره برای تامین نیازهای روزانه به اصناف و بازار مراجعه می‌کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه اصناف پس از خانواده و آشنایان جزو نخستین مجموعه‌هایی است که کودکان در محله با آن آشنا می‌شوند، افزود: به همین علت بخش قابل توجهی از شخصیت کودکان و نوجوانان در برخورد با اصناف مختلف و رویه‌های آن شکل می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه اصناف در شکل‎گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش مهمی ایفا کردند، گفت: در آن دوران مجموعه‌های دولتی دیرتر از اصناف و بازاریان وارد عرصه شدند چراکه آنها ارتباط خوبی با روحانیت داشتند.

انصاری با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه‌های کشورمان پس از اصناف برای شکل‎گیری انقلاب وارد صحنه شدند، اذعان داشت: با حمایت اصناف و تعطیلی پی در پی بازار در انقلاب تعداد بسیاری از واحد‌های صنفی دچار آسیب شد.

وی با اشاره به اینکه اصناف جزو موثرترین گروه‌های اجتماعی در شکل‎گیری انقلاب نقش بی‌بدیلی ایفا کردند، بیان داشت: همچنین در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز اصناف در مسائل اقتصادی کشورمان با دولت مشارکت و همکاری خوبی داشتند.

استاندار زنجان با بیان اینکه اصناف و بازاریان در دوران رونق اقتصادی کشورمان نقش قابل توجهی ایفا کرد، افزود: اصناف بازوی موثر و توانمند اقتصاد کشور است.

این مسئول رفتار و اقتصاد بازار را برای تصمیم‎گیری و جهت‎گیری مردم مهم ارزیابی کرد و گفت: اصناف به ویژه واحدهای کوچک صنعتی همزمان با رشد تورم بازار و بی‌ثباتی قیمت‌ها بیشتر از کارکنان دولت دچار لطمه می‌شوند.

انصاری با تأکید بر اینکه بازار به ثبات قیمت و آرامش نیاز دارد، خاطرنشان کرد: هر چقدر آرامش در بازار افزایش یابد به همان نسبت نیز برنامه‎ریزی دقیق‌تر انجام می‌شود.

وی اذعان داشت: از میان آرامش، ثبات قیمت و رونق اقتصادی آرامش و ثبات قیمت از اولویت بالاتری برخوردار هستند.

استاندار زنجان با بیان اینکه اگر ثبات قیمت در بازار وجود نداشته باشد مشارکت مردم حاصل نمی‌شود، تصریح کرد: با رویکرد دولت جدید برای افزایش امید جامعه شاهد تحولات اساسی خواهد بود.

این مسئول با تأکید بر اینکه با ایجاد ثبات و آرامش در کشور آینده‌ای بهتر فراروی مردم خواهد بود، بیان داشت: در فضای آرام خدمات بهتر ارائه شده و بهره‎مندی بهتری ارائه می‌شود.

انصاری به مذاکرات هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و اذعان داشت: با اعلام نتایج نهایی مذاکرات دولت، مردم کم کم شاهد تاثیر مذاکرات در اقتصاد کشورمان خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه اصناف علیرغم بی‌مهری‌های موجود همیشه همراه دولت است، تصریح کرد: امید است به زودی شاهد رونق اقتصادی در کشورمان باشیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه مجموعه اصناف به صورت یکپارچه مورد اعتماد دولت و مردم است، اظهار کرد: برای محول کردن امور داخلی به اصناف گام‌های محکمی برداشته شده است.

این مسئول با تأکید بر اینکه نظارت‌های داخلی باید توسط خود اصناف صورت گیرد، تصریح کرد: دولت اجازه دخالت در این امور را ندارد و فقط باید در سیاست‎گذاری و حاکمیت آن نقش داشته باشد.

انصاری با بیان اینکه هر گونه اعمال سلیقه توسط دستگاه‌های اجرایی مناسب نیست، افزود: رفتارهای دستگاه‌های اجرایی باید منطبق بر قانون باشد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به گزارشات دریافتی در بحث تورم یا شاخص قیمت وضعیت زنجان نسبت به استان‌های مجاور نگران‎کننده است، اظهار داشت: باید مشکلات موجود در این زمینه شناسایی شده و اصناف نیز برای حل این معضل کمک کنند.

استاندار زنجان در ادامه به روند اجرای پروژه پل سیدالشهدای زنجان اشاره کرد و گفت: استان زنجان درباره اولویت‎گذاری با مشکل جدی مواجه است.

این مسئول با اشاره به اینکه با توجه به منابع موجود باید تصمیمات مناسب و اولویت‌دار اتخاذ شود، افزود: هدف از ساخت این پل کم شدن ترافیک در منطقه خیام است در حالی که ساخت این پل بلند پروازی بیش از حد بوده است.

انتهای پیام/73008/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول