اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق اصناف همدان خبر داد

راه‌اندازی سیستم شبکه دولت در اصناف برای نخستین بار در کشور

رئیس اتاق اصناف همدان از راه‌اندازی سیستم شبکه دولت در اصناف برای نخستین بار در کشور خبر داد.

راه‌اندازی سیستم شبکه دولت در اصناف برای نخستین بار در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حمیدرضا فرسائی وحید ظهر امروز در نشست خبری اتاق اصناف همدان با اشاره به فعالیت 6ماهه‌اش اظهار داشت: در این مدت سعی ما انجام تغییرات زیر بنایی مختلف در اصناف بود که البته کاستی‌هایی هم وجود داشته است.

وی با اشاره به تغییر نام مجمع امور صنفی به اتاق اصناف افزود: با شروع فعالیت اصناف در سال 91 سه موضوع مدیریت منابع انسانی، اداری و مالی مورد توجه اتاق اصناف بوده و اتاق اصناف به اندازه توان توانسته پاسخگوی عملکردش باشد.

رئیس اتاق اصناف همدان با اشاره به ارتقاء سیستم مدیریتی اصناف خاطرنشان کرد: با وجود فرم سنتی اتحادیه اصناف و نیاز به هماهنگی با سایر سازمان‌ها و ادارات دولتی، مسئله اتوماسیون اداری اصناف در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه برای نخستین بار در کشور این موضوع اجرائی شد.

وی از وجود 51 اتحادیه دارای سیستم اتوماسیون اداری در استان خبر داد و افزود: راه‌اندازی این سیستم در تیرماه امسال کاری نوپا و مهم است که می‌تواند شبکه دولت را در کنار اصناف داشته باشد.

فرسائی وحید ابراز کرد: با تشکیل شبکه دولت بسیاری از مشکلات استعلام حل شده و می‌توان آن را در کاهش هزینه مالی و زمان مهم دانست.

وی خاطر نشان کرد: مدل انفورماتیک اداری اصناف برای اجرا در سطح کل کشور در حال بررسی است.

رئیس اتاق اصناف همدان با اشاره به مکانیزه شدن سیستم مالی اتحادیه از ایجاد نرم افزار مالی جامع تحت وب خبر داد و اضافه کرد: بر اساس ماده 37 قانون نظام صنفی در راستای نظارت بر فعالیت مالی و گرفتن ترازهای مالی اتحادیه‌ها ایجاد نرم‌افزار حرکت خوبی بوده است.

وی از راه‌اندازی فاز نخست نرم‌افزار مالی در 42 اتحادیه خبر داد و یادآور شد: با راه‌اندازی فاز دوم نیز همه اتحادیه‌ها طی مدت زمان کوتاهی به نرم افزار مالی مجهز می‌شوند.

فرسائی‌وحید از صدور مجوز راه اندازی دانشگاه اتاق اصناف در راستای ارتقاء سطح علمی و تخصصی اصناف برای نخستین بار در کشور خبر داد و افزود: بالا رفتن سطح علمی کارکنان اصناف مهم است.

رئیس اتاق اصناف همدان با اشاره به حل 30 درصدی مشکلات اصناف با همکاری شهرداری تصریح کرد: با اتفاقات چشمگیر سال 92 و حضور نماینده اصناف در شهرداری مشکلات تا حدودی حل شده است.

وی با مهم دانستن حضور همه اقشار در مجموعه کلان اقتصادی، ساماندهی در این راستا را مهم‌ترین اولویت‌ها دانست.

فرسائی‌وحید با اشاره به وجود 7 هزار واحد صنفی آلاینده در استان همدان خاطرنشان کرد: با شهرک‌سازی صنفی فراهم شدن منابع مالی برای شهرداری برای ایجاد فضای سبز ضروری است.

وی ادامه داد: در زمینه موضوعات وجود نماینده، کسب و پیشه تجاری، عوارض تابلوها، قیمت‌های منطقه و مطالعات جامع شهر در راستای آینده تجاری، کاربری، سرانه، نیازهای تجاری شهری و دیگر مسائل با شهرداری همکاری داریم.

رئیس اتاق اصناف همدان همچنین از ایجاد شهرک صنفی توزیع برای نخستین بار در استان خبر داد.

وی با اشاره به مسئله امر به معروف و نهی از منکر، تکریم و احترام را در رفتار بازرسان واحدهای صنفی مهم دانست و ابراز کرد: با اولویت قرار دادن پاساژها در بحث حجاب و تقدیر و تشکر از آنها با صرف هزینه‌ در این زمینه به موفقیت چشمگیری رسیده‌ایم.

فرسائی وحید با اشاره به آتش‌سوزی برخی از اماکن استان، مشکل را بافت فرسوده شهری استان همدان دانست و افزود: ساماندهی این مسئله برای پیشگیری از اتفاقات باید در دستور کار باشد.

وی با اشاره به نظارت در روند کاری اصناف توسط خود اصناف، امر بازرسی مدیریت کلان استان را به عهده اتاق اصناف دانست.

رئیس اتاق اصناف همدان با تأکید بر اهمیت ایجاد فضای رقابتی کسب و کار و عدم ثبات قیمت اجناس افزود: با رقابتی بودن کسب و کار فضای انتخاب برای مصرف کننده مناسب خواهد شد.

وی با اشاره به نبود اقتصاد مولد در استان، یادآور شد: رسیدگی به بیمه اقشار شاغل نیز باید مد نظر باشد.

فرسائی وحید با اشاره به اصلاح قانون نظام صنفی گفت: پلمب اماکن باید با همکاری اتحادیه و اتاق اصناف صورت گیرد.

وی از 375 فقره پلمب طی 6 ماه نخست سال در استان خبر داد و بیان داشت: 936 فقره پلمپ از خرداد تا اسفند 91 در استان همدان صورت گرفته است.

رئیس اتاق اصناف همدان در پایان از راه اندازی سامانه پیامکی ارتباط مستقیم با رئیس اصناف استان خبر داد و خاطرنشان کرد: سامانه پیامکی 10000010000050 می‌تواند به مشکلات مردم در اصناف رسیدگی کند.

انتهای پیام/89026/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول