اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد اقامه نماز:

جای خالی علمای بزرگ پر شود

مسئول ستاد اقامه نماز گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت و عزاداری برای علما ادب است اما کافی نیست و باید به تربیت عالمان بزرگ همت گماریم.

جای خالی علمای بزرگ پر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی بعد از ظهر امروز در مراسم اربعین همسر آیت‌الله حائری بانوی صالحه حسینی‌الهاشمی اظهار داشت: باید جای خالی آیت‌الله محلاتی و آیت‌الله حسینی‌الهاشمی که پدر این صبیه مرحومه بودند پر شود.

قرائتی ادامه داد: در خود تهران که پایتخت کشور است برخی شهرها با 120 هزار نفر جمعیت سه تا چهار طلبه دارند و بسیاری از روستاها طلبه ندارند.

وی خواستار آن شد که کسانی که استطاعت مالی دارند اقدام به ساختن حوزه علمیه کنند.

قرائتی اضافه کرد: هر کس پسر نوجوانی دارد در صورت وجود علاقه وی را به سوی تحصیل در حوزه علمیه سوق دهد.

مسئول ستاد اقامه نماز خاطرنشان کرد: در کشور به شدت کمبود قاضی و امام جمعه و مفسر قرآن احساس می‌شود چنانکه بنابر درخواست یک دانشگاه برای یک تحقیق گسترده تمام ایران را جستجو کردیم اما 100 مفسر پیدا نکردیم.

قرائتی بیان کرد: قرآن به 30 تا 40 زبان ترجمه شده اما انجیل به حدود 2 هزار زبان ترجمه شده و باید در این زمینه کار بیشتری انجام شود که پیش شرط آن وجود مفسران آگاه است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرها و روستاهای بدون مسجد در کشور زیاد وجود دارد و افرادی که تمکن دارند با فرض اینکه یک فرزند بیشتر دارند بخشی از اموال خود را به این امر اختصاص دهند.

قرائتی با بیان اینکه قرآن وقتی «اولی‌الالباب» به کار می‌برد، تصریح کرد: این خطاب نشان می‌دهد که نواقص‌العقول به معنایی که مردم تصور می‌کنند معنا ندارد بلکه نقص مانند نقص انگشت شست است که نسبت به سیر انگشتان کوتاهتر اما انجام هیچ کاری بدون آن متصور نیست.

وی در ادامه با اشاره به حدیث ثقلین ابراز داشت: اگر تعداد مجالس عزاداری در کشور ما بیشتر از تعداد مجالس تفسیر قرآن شد یعنی بر خلاف این حدیث عمل کرده و بین قرآن و اهل بیت افتراق ایجاد کرده‌ایم.

رئیس ستاد اقامه نماز در ادامه با اشاره به نماز مسجدالحرام گفت: این نماز اگر چه میلیونی و با بهترین تدابیر برگزار می‌شود اما در عین حال دوستی اسرائیل را نیز در پی دارد.

به گزارش فارس، در این مراسم مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس، سرپرست فرمانداری شیراز، مدیر حوزه‌های علمیه فارس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز، امام جمعه موقت شیراز، دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز، ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه این استان، رئیس بهزیستی شیراز، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز و جمع کثیری از مسئولان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

انتهای پیام/2448/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول