اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

توافق ژنو آرامش در فضای بین‌المللی ایجاد کرد

امام جمعه خورموج گفت: توافق ژنو آثار مهمی به لحاظ آرامش در فضای بین‌المللی و در فضای داخلی ایجاد کرده است.

توافق ژنو آرامش در فضای بین‌المللی ایجاد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در آیین عبادی سیاسی و وحدت آفرین نماز جمعه این هفته خورموج که با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای امام خامنه‌ای اقامه شد ضمن تقدیر از فرمانده و مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجرای برنامه‌های فرهنگی اظهار داشت: گرچه فضای هفته بسیج فضایی خاص است پیشنهاد می‌کنم که یادواره شهدا را در مناسبت‌های مختلف در ماه‌های شمسی اجرا کنند که می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

امام جمعه خورموج به هفتم آذر ماه یادآور حماسه دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اشاره و از شهدای ناوچه پیکان تجلیل کرد.

وی با اشاره به توافق مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی، وزارت امور خارجه و دولت جمهوری اسلامی با گروه 1+5 در به رسمیت شناختن حق مسلم هسته‌ای برای جمهوری اسلامی اظهار داشت: توافق نشست جمهوری اسلامی با 1+5  دستاوردهای بیشماری را در پی داشته و خواهد داشت.

مصلح گفت: این توافق آثار مهمی به لحاظ آرامش در فضای بین‌المللی و در فضای داخلی ایجاد کرده است و امیدهای فراوانی را برانگیخته است که یکی از این دستاوردها این است که وعده داده شده است که طی شش ماه آینده تحریم‌های جدیدی وضع نخواهد شد.

خطیب نماز جمعه خورموج بیان داشت: سیاست‌گذاران کشور می‌توانند بر این اساس در شش ماه آینده برنامه‌ریزی لازم برای عمران و آبادی کشور داشته باشند.

وی ادامه داد: هر چند تحریمی باقی نمانده است که آنها اعمال نکرده باشند اما هر آنچه از دست آنها در طول این مدت بر می‌آمد انجام دادند و دستاورد همه اینها این است که در این مدت تحریم جدیدی علیه نظام نداشته باشند.

مصلح یادآور شد: دومین دستاورد این است که آقای اوباما گفته بود ساختار تحریم‌ها دست نخواهد خورد و این در عمل نشان می‌دهد که روزنه‌هایی در تحریم‌ها پدید آمده است.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که از اوایل انقلاب ما را تحریم و اموال و دارایی ما را در کشورهای خودشان ظالمانه و غاصبانه بلوکه کردند و این‌ها مشکلی اصلی با اصل نظام جمهوری اسلامی دارند نه تنها با مسئله هسته‌ای.

مصلح یادآور شد: از توافقات اخیر می‌توان به تعلیق تحریم‌های پتروشیمی، طلا و فلزات گرانبها، خودرو، خطوط هوایی به ویژه ایران ایر اشاره کرد.

وی افزود: بر اساس سومین دستاورد این توافق، شور و نشاط جدید در مردم ایجاد شده که این سرمایه اجتماعی و امیدوار شدن آنها به آینده مجموعه نظام از هر موضوع دیگری برای کشور مهم‎تر است.

امام جمعه خورموج بر نقش بی‌بدیل مقام معظم رهبری و حمایت قاطعی که از تیم هسته‌ای بوجود آوردند و آنها را فرزندان انقلاب دانستند تاکید کرد: چنین ایده‌ای که ایشان به عنوان نرمش قهرمانانه در مواجه با مسائل هسته‌ای مطرح کردند بی‌تردید به تیم مذاکره‌کننده کشور آنچنان شجاعت و جسارتی بخشید که بتوانند مذاکرات را بدون دغدغه ادامه داده و تا حدی به سرانجام برسانند.

مصلح گفت: در نتیجه این حمایت بی‌شائبه بود که اتحاد، اجماع، وحدت ملی، عزم ملی و انسجام وسیع و عمیقی در مردم برای حمایت از دولت و تیم مذاکره‌کننده پدید آمد. این سرمایه ملی و مشارکت عظیم ارزش آن را داشته و دارد که در برخی از اوقات و تاکتیک‌ها در مسائل تغییر بوجود آید.

مصلح تصریح کرد: با توجه به بی‌اعتمادی که به غرب داریم مردم ما به آنها اعتماد ندارند و توصیه این است که خیلی ذوق‌زده و شگفت‌زده نشویم تا در صورتی که غرب عدم پایبندیش را به منصه ظهور رساند و طرح با شکست مواجه شد مایوس و متفرق نشویم.

امام جمعه خورموج اذعان کرد: امتیازات زیادی داده شد و امتیازاتی هم گرفته شد اما باید منتظر ماند و دید که آیا غرب پاسخ حسن نیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را مثبت می‌دهد.

انتهای پیام/66001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول