اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تذکر امام جمعه قزوین به تیم مذاکره کننده:

آمریکا در حال فروپاشی است/ غربی‌ها در مذاکرات صداقت ندارند

امام جمعه موقت قزوین با تذکر به تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان ضمن اعلام این مطلب که غربی‌ها در مذاکرات صداقت ندارند گفت: آمریکا در حال فروپاشی است.

آمریکا در حال فروپاشی است/ غربی‌ها در مذاکرات صداقت ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد اظهار داشت: هر سال بر تعداد حافظان و قاریان قرآن در استان قزوین افزوده می‌شود که همین ارزشمند و قابل توجه است.

وی افزود: بی‌تردید باید از نظر ترجمه و معنا نیز این پیشرفت‌های قرآنی افزایش یافته و شیرینی و حلاوت قرآن با انس با این کلام الهی در روحیه افراد پیش از بیش نمایان شود.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به شهادت امام سجاد (ع) تصریح کرد: امام سجاد (ع) نیز به پیروان خود توجه به قرآن را سفارش می‌کرد و این مهم اهمیت کار در این حوزه را می‌رساند.

عابدینی خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) و خواهر ایشان حضرت زینب (س) در روشنگری واقعه عاشورا و تفسیر نهضت حسینی نقش برجسته‌ای داشته و در این خصوص به جهانیان خدمت عظیمی کرده است.

امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: اگر همراهی امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) پس از واقعه کربلا و این روشنگری‌ها وجود نداشت بی‌تردید این واقعه عظیم به فراموشی سپرده می‌شد.

وی با اشاره به سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس وی را شخصیتی بزرگ عنوان و تأکید کرد: این شخصیت بزرگ در برابر استکبار جهانی و استبداد به خصوص رضاخان و تهدیدات آنها ایستادگی کرد که نشان‌دهنده عزت و شرف وی می‌باشد.

عابدینی اضافه کرد: چنین شخصیت‌های بزرگ و عزتمندی مانند مدرس در دوران دفاع مقدس نیز به وفور یافت می‌شده است.

وی با اشاره به مذاکرات اخیر هسته‌ای کشورمان با 5+1 عنوان کرد: انتظارات مردم و در رأس آن مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای این بود که در باب این مهم تیم مذاکره کننده از هیچ قدرتی واهمه و ترس نداشته باشد.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: انتظارات از تیم مذاکره کننده این است که تیم ایرانی آداب دینی را رعایت کرده و در این راستا گام بردارد که تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان نیز به واقع در این مهم صادقانه برخورد کرد.

وی با طرح یک تذکر به تیم مذاکره کننده یادآور شد: متأسفانه طرف مقابل صداقت لازم را در مذاکرات ندارد و ما از غربی‌ها جز ستم، ظلم، فساد و زیاده‌خواهی چیز دیگری ندیده‌ایم.

عابدینی ادامه داد: انتظار داریم تا همواره تیم مذاکره کننده ایرانی از موضع اقتدار وارد گفت‌وگو شده و این را بدانند که مردم و مقام معظم رهبری پشتیبان آنها هستند.

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده ایرانی باید با قدرت در برابر طرف مقابل صحبت کند و از عوامل ظاهری امکانات و رسانه‌های دشمنان نترسیده و بر روی آن حساب باز نکند بلکه در همه عرصه‌ها حضور داشته باشد.

وی اعتماد به خداوند متعال را راه پیشرفت مذاکرات هسته‌ای برای تیم مذاکره کننده ایرانی عنوان و تصریح کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان باید به خدا اعتماد کند و غیر از خدا کسی را در این پیروزی دخیل نداند.

وی عنوان کرد: حرکت تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در راستای احیای دین و به حقارت کشاندن زیاده‌خواهان و جنایتکاران ارزشمند است و باید بدانیم خداوند به این تیم نصرت عطا می‌کند.

امام جمعه موقت قزوین با بیان این مطلب که آمریکا در حال فروپاشی است تصریح کرد: قدرت اسلام و نفوذ امام و رهبری معظم انقلاب اسلامی هیچ قدرتی را برای آمریکا و ایادی آنها نمی‌شناسد.

عابدینی در خاتمه با گرامیداشت یاد جانباز قطع نخاعی شهید مجید نبیل عنوان کرد: شهید نبیل جزو افتخارات این میهن است که پس از سالها تحمل درد و رنج و مشقت صدمات ناشی از دوران دفاع مقدس به جمع هم‌رزمان شهیدش پیوست.

انتهای پیام/2667/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول