اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماهشهر:

غرب و شرق به نقش محوری ایران در منطقه اعتراف کرده‌اند

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر گفت: کشورهای شرق و غرب به صراحت به نقش محوری ایران در منطقه و تأثیرگذاری آن در معادلات منطقه‌ای اعتراف می‌کنند.

غرب و شرق به نقش محوری ایران در منطقه اعتراف کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان، اظهار کرد: در شرایط کنونی توافق اخیر بین ایران و 1+5 یک موفقیت بزرگ به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: در حالی که پیش از این غربی‌ها منکر حق ایران برای غنی‌سازی اورانیوم بودند اما اکنون به این موضوع صراحتاً معترف هستند.

خطیب جمعه ماهشهر ادامه داد: موضوع توافق بین ایران و کشورهای 1+5 موجب عصبانیت کشورهایی شده که میانه خوبی با ایران ندارند.

غبیشاوی تأکید کرد: اگر امضای این توافقنامه موفقیتی برای کشور به شمار نمی‌رفت دشمنان ایران همچون رژیم صهیونیستی اینگونه عصبانی و خشمگین نمی‌شدند.

وی با تأکید بر نقش رهبری در امضای توافقنامه ژنو، عنوان کرد: آنچه که مورد اطمینان است این است که پرونده هسته‌ای زیر نظر و اشراف کامل مقام معظم رهبری است.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر در ادامه به نقش محوری ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: کشورهای شرق و غرب به صراحت به نقش محوری ایران در منطقه و تأثیرگذاری آن در معادلات منطقه‌ای اعتراف می‌کنند.

غبیشاوی خاطرنشان کرد: شرق و غرب امروز به این نتیجه رسیده‌اند که بدون ایفای نقش ایران در موضوع مشکلات امروز کشورهایی نظیر سوریه، عراق، افغانستان، بحرین و ... معادلات پیچیده منطقه حل نخواهد شد.

وی اضافه کرد: بدون شک اقتدار امروز ایران اسلامی به برکت ولایت فقیه و ایستادگی ملت همیشه در صحنه به دست آمده است و همچون خاری در چشم دشمنان فرو می‌رود.

خطیب جمعه ماهشهر در بخش دیگری از سخنان خود به روز جهانی ایدز اشاره کرد و اظهار داشت: این بیماری مهلک و کشنده معلول انحراف و بی‌بندوباری بشر است.

غبیشاوی افزود: هر جا بی‌بندوباری‌ها و گناه بیشتر باشد ویروس این بیماری خطرناک نیز بیشتر مشاهده می‌شود.

وی بیان داشت: بر اساس روایات موجود اگر مردم به گناهان جدیدی روی بیاورند که در گذشته مرتکب نمی‌شده‌اند به بیماری‌های مهلک جدیدی نیز دچار می‌شوند که تاکنون وجود نداشته‌اند.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: هنگامی که از عفت و پاکدامنی صحبت می‌شود منحصر به عقوبت اخروی نیست بلکه سلامت و بهداشت انسان نیز در گرو رعایت این اصول اخلاقی است.

غبیشاوی در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بندر ماهشهر، به شهادت و ابعاد زندگی چهارمین امام شیعیان حضرت سید الساجدین (ع) اشاره کرد و گفت: بر اساس روایت شیخ مفید امام زین‌العابدین (ع) 25 محرم سنه 95 هجری قمری به شهادت رسید.

وی ادامه داد: اگر این امام همام و روشنگری‌های ایشان و حضرت زینب (س) نبود قیام کربلا ناقص می‌ماند و اگر امروز پیام نهضت عاشورا را به خوبی درک می‌کنیم به برکت روشنگری‌های این دو بزرگوار بوده است.

خطیب جمعه ماهشهر تأکید کرد: باید مطالعه بیشتری در ابعاد زندگی سراسر نور این بزرگوار کنیم و با نقش و تأثیر مبارزات و افشاگری‌های ایشان بر سرنگونی حکومت فاسق بنی‌امیه بیشتر آشنا شویم.

انتهای پیام/72001/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول