اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرگان:

اتکای ما باید به توانایی‎های داخلی باشد

امام جمعه گرگان با بیان اینکه در تحریم‌های دشمن شکاف و روزنه ایجاد شده است، گفت: اتکای مردم و دولت ما باید به توانایی‌های داخلی باشد و از اینکه دیگران برای ما کاری کنند دل بکنیم.

اتکای ما باید به توانایی‎های داخلی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه گرگان با اشاره به هفتم آذرماه روز نیروی دریایی اظهار داشت: نیروی دریایی از جمله نیروهای سه‎گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران است که خدمات و فداکاری‎های ارزنده‎ای را از ابتدای پیروزی انقلاب و به‎خصوص در دوران دفاع مقدس تا کنون از خود به یادگار گذاشته است.

وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای نیروی دریایی ارتش و یکی از خدمت‎های مهم این نیروی به مردم و نظام اسلامی ایران، فلج کردن دشمن ناجوانمرد در اوایل دفاع مقدس در دریا بود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان تصریح کرد: در کنار عملیات‎های نظامی و برقراری امنیت در دریاهای منطقه، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای بومی‎سازی بسیاری از دستاوردها تلاش‎های فراوانی را در طول عمر بیش از 30 سال انقلاب اسلامی ایران انجام داده است.

آیت‎الله نورمفیدی با اشاره به سفر خود به منطقه جنوب کشور و بازدید از ناوشکن بزرگ جماران تاکید کرد: ساخت این ناوشکن با تلاش‎های مردان باغیرت این مرز و بوم و با استفاده از توان بومی انجام شده است.

وی گفت: ساخت زیردریایی و دستگاه‎های بزرگ دیگر در این وسعت و مسائل مشابه موضوعی است که در شرایط گذشته حتی کسی فکر داشتن آنها را هم نمی‎کرد اما امروز ما اینها را به صورت بومی می‎سازیم.

آیت‎الله نورمفیدی متذکر شد: امروز نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران به یک نیروی قوی در دنیا مبدل شده است که امنیت دریایی منطقه را با صلابت برقرار می‎کند.

اتکای ما به توانایی‎های داخلی باشد / در تحریم‎ها شکاف ایجاد شده است

امام جمعه گرگان در ادامه با اشاره به مذاکرات 5+1 در ژنو و بازتاب جهانی اخبار این مذاکرات خاطرنشان کرد: در داخل و در خارج از کشور افراد مختلفی با نگرش مثبت و منفی بودن این مذاکرات مطالبی را بیان می‎کنند.

آیت‎الله نورمفیدی افزود: اما من می‎گویم این مذاکرات مسائل مثبت داشته است، اما این به آن معنی نیست که با نتایجی که از این مذاکرات بدست آمده ذوق‎زده بشویم.

وی تاکید کرد: بالاخره در مقابل ما در این مذاکرات غرب و حرکات بی‎ملاکی که انجام می‎دهند قرار دارد و در اصل تکیه ارتش، سپاه، دولت، مخترعان، مکتشفان و تمام مردم کشور باید به توانمندی‎های خودمان باشد و باید از اینکه دیگران برای ما کاری کنند دل بکنیم.

نماینده ولی‎‎فقیه در گلستان با اشاره به اینکه برخی افراد می‎گویند ساختار تحریم دست نخورده است اظهار داشت: شاید در ظاهر این مطالب گفته شود اما در عمل در تحریم‎هایی که غرب به سختی بر کشور ما وارد می‎کرد و بر روی باقی‎ ماندن آن استوار بود روزنه‎هایی پیدا شده است.

آیت‎الله نورمفیدی گفت: نکته‎ای که در این مذاکرات کمتر به آن پرداخته شده این است که امروز ایران اسلامی از یک وزن بسیار بالایی در منطقه برخوردار است.

وی افزود: دنیا به این نتیجه رسیده است که در منطقه بدون حضور ایران و بدون در نظر گرفتن حقوق ملت ایران نمی‎تواند به نتیجه برسند.

امام جمعه گرگان در پایان با انتقاد نسبت به برخی انتقادها و تخریب‎ها علیه دولت و تیم مذاکره کننده ابراز داشت: انتقاد و تخریب دو مسئله جداگانه است و به نظر من متاسفانه برخی به دنبال تخریب هستند، اما امروز تخریب و سیاه‎نمایی به مصلحت کشور و نظام نیست زیرا دولت امروز کار بزرگی انجام داده و با حفظ اصول به ست جلو گام برمی‎دارد و امروز همه باید از دولت و تیم مذاکره کنده حمایت کنیم.

انتهای پیام/83004/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول